We keep big businesses moving
Siden 1984 har vi leveret IT-produkter. Men IT udvikles, og det gør vi også. I dag leverer vi skalerbare IT-løsninger til store virksomheder.
Dustins storkundeteam
For større kunder og aftaler sørger Dustin altid for et kundeteam for at optimere kvaliteten af levering og logistik.
I samarbejde med kunden sørger vi for dedikerede personer til hvert forretningsområde og afdeling.
- Ansvarlig for klienttjenester
- Ansvarlig for E-sourcing
- Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
- Kundeansvarlig og forretningsorienteret projektleder Key Account Manager
- Indkommende ordre-/bestillingsteam, dedikerede sælgere på egen linje for bestilling over telefon, e-mail, fax, web og online
- Leveringsaftale- og informationsansvarlig
- Back Office Support-team, support, service, retur- og garantisager
- Funktionsansvarlig for web- og startside
- Logistik-, leverings- og serivce-team (Dustin-lageret i Rosersberg)
- Ansvarlig for kvalitet, miljø og etik
- Produktspecialistteam, som er dedikeret på samtlige produktområder

Effektiv distribution
Vores logistikløsning bygger på vores skræddersyede logistikcenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg.
Vi leverer mere end 1,5 millioner pakker hvert år fra vores lager, og 98% af dem når ud til kunderne dagen efter deres bestilling.
Snabbfakta:
- Over 5000 leverancer pr. dag
- ~ 120 medarbejdere 3/4 af alle bestillinger er straks tilgængelige for levering
- Over 97% leverancepræcision

Distributionsproces

Bestilling online
Leveringsstatus fremgår tydeligt

Pluk- og pakning
Håndterer 15.000-18.000 produkter hver dag

Konfiguration
Konfigurationstjenester som afemballering, image loading og DEP

Transport
Over 90% af leverancerne ankommer dagen efter bestilling

Returnering
Returnering med sikker sletning, genbrug eller videresalg

Avancerede tjenester og løsninger
Takket være opkøb af en række virksomheder i Norden og Nederlandene, som har specialiseret sig inden for netværk, sikkerhed, storage, licenser, IT-drift, mobilitet, print og klienter, kan vi tilbyde totalløsninger fra hardware til kundeunikke tjenester.
Takket være opkøb indgår spidskompetencer fra DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, ITaito, JML-System, Norriq, Purity IT, Resolute, Saldab IT og Vincere Groep i Dustin-familien. Visse er under deres eget varemærke, andre er en integreret del af Dustin.
Dustin har modtaget Danish Cloud Community's kvalitets- og certificeringscertifikat, der er din garanti for, at vi opfylder branchens højeste krav til sikkerhed og kvalitet.
Læs mereAvancerede tjenester og løsninger
Takket være opkøb af en række virksomheder i Norden og Nederlandene, som har specialiseret sig inden for netværk, sikkerhed, storage, licenser, IT-drift, mobilitet, print og klienter, kan vi tilbyde totalløsninger fra hardware til kundeunikke tjenester.
Takket være opkøb indgår spidskompetencer fra DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, ITaito, JML-System, Norriq, Purity IT, Resolute, Saldab IT og Vincere Groep i Dustin-familien. Visse er under deres eget varemærke, andre er en integreret del af Dustin.
Dustin har modtaget Danish Cloud Community's kvalitets- og certificeringscertifikat, der er din garanti for, at vi opfylder branchens højeste krav til sikkerhed og kvalitet.
Læs mere
Vi hjælper virksomheder med

Nemmere IT: indkøb, fakturering, licenshåndtering og support
Sammen med en række smarte tillægstjenester, som EDI, licenshåndtering, finansieringsløsninger samt en førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilbyde dig en meget nemmere IT-hverdag.
Læs mereNemmere IT: indkøb, fakturering, licenshåndtering og support
Sammen med en række smarte tillægstjenester, som EDI, licenshåndtering, finansieringsløsninger samt en førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilbyde dig en meget nemmere IT-hverdag.
Læs mereLæs mere

Finansiering
Leje eller rammeaftale. Et omkostningseffektivt alternativ til kontantkøb.
For de fleste virksomheder er det brugen, ikke ejerskabet, af IT-udstyret, som giver virksomheden værdi. Samtidigt skal virksomhedens penge være tilgængelige for investeringer, som kan give afkast på både kort og lang sigt.
Det er blandt andet derfor, mange virksomheder vælger at leje sit IT-udstyr hos os i stedet for at købe det kontant. At leje er omkostningseffektivt, eftersom det både sparer tid og penge.
Hos Dustin kan du finansiere alle dine indkøb - fra hardware og software til tjenester og løsninger. Afhængigt af dine indkøb i løbet af et år, tilbyder vi to finansieringsmuligheder:
Hvem?
For alle, der ikke vil eje sit IT-udstyr.
Hvordan?
Du ansøger om en lejeaftale, når du er gået til kassen på dustin.dk. Du vælger, om du vil leje i 24 eller 36 måneder. Efter godkendt kredittjek modtager du en e-mail med en lejeaftale, der skal underskrives. Alt er klart i løbet af et minut.
Hvorfor?
Du skal ikke lægge et kontantbeløb, og din lejeaftale påvirker ikke virksomhedens øvrige kreditter, så du kan bruge bankens kredit til andre investeringer. Nemmere administration, da alle indkøb samles i én aftale. Overblik over omkostningerne med én faktura pr. betalingsperiode. Du beholder likviditet og soliditet.
Bagefter?
Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde. Du kan også vælge at fortsætte lejen af udstyret eller købe det til på det tidspunkt aktuel markedsværdi.
Hvem?
For alle vores kunder, der finansierer minimum 300.000 DKK pr. år.
Hvordan?
Din virksomhed tegner en aftale med en aftalt grænse, som sættes over 6 måneder, finansiering på 24 eller 36 måneder. Samtlige bestillinger samles og startes pr. kvartal.
Hvorfor?
Ud over de fordele, en lejeaftale tilbyder, giver en rammeaftale også nemmere administration takket være færre fakturaer, som skal håndteres (fakturering sker én gang pr. kvartal). Bedre cashflow og kredittid.
Bagefter?
Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde.

Hvordan vi løser store utfordringer
PatientSky
PatientSky er en åben platform, der gør livet lettere for behandlerne og deres kunder, takket være en automatiseret infrastruktur, som garanterer drift- og datasikkerhed.
Læs mereBrandFactory
”Målet er, at samarbejdet med Dustin skal føre til bedre skalérbarhed, højere fleksibilitet og adgang til smidig support”.
Læs mereFuruno
FURUNO i Danmark er verdens førende inden for elektronisk søkorts uddannelse. I tre år har Dustin stået for firmaets samlede IT-drift.
Læs mereMød nogle af vores kunder







Med Dustin kan du føle dig tryg takket være en stærk etisk kode og initiativer på bæredygtighedsområdet.

Ansvarlig produktion
Mål: 100% af vores leverandører, hvor den totale købsvolumen overstiger 200.000 kroner eller modsvarende pr. år, skal opfylde punkterne i Dustins Code of Ethics for leverandører.

Reduceret klimapåvirkning
Mål: Vi skal reducere vores klimapåvirkning med 40% til år 2020 sammenlignet med 2014/15.

Ansvarlig brug af ressourcer
Mål: Vi skal have taget 140.000 solgte produkter retur i år 2020.

Forretningsetik og korruption
Mål: 100% af vores forretningsområder skal gennemgå en risikobedømning med henblik på forretningsetik og korruption. 100% af de rapporterede sager skal der følges op på.

Mangfoldighed og ligestilling
Mål: Hvert køn skal senest i år 2020 være repræsenteret med mindst 40% i hele organisationen.

Ansvarlig produktion
Mål: 100% af vores leverandører, hvor den totale købsvolumen overstiger 200.000 kroner eller modsvarende pr. år, skal opfylde punkterne i Dustins Code of Ethics for leverandører.

Reduceret klimapåvirkning
Mål: Vi skal reducere vores klimapåvirkning med 40% til år 2020 sammenlignet med 2014/15.

Ansvarlig brug af ressourcer
Mål: Vi skal have taget 140.000 solgte produkter retur i år 2020.

Forretningsetik og korruption
Mål: 100% af vores forretningsområder skal gennemgå en risikobedømning med henblik på forretningsetik og korruption. 100% af de rapporterede sager skal der følges op på.

Mangfoldighed og ligestilling
Mål: Hvert køn skal senest i år 2020 være repræsenteret med mindst 40% i hele organisationen.
Ansvarlig brug af ressourcerne
Computere, mobiler og andre IT-produkter, som vi tager retur, og som kan bruges, får ofte et nyt liv hos andre virksomheder, på skoler eller hos privatpersoner. Produkter, der ikke fungerer, genanvendes på en ansvarlig måde.
Returnering
Genanvendelse af elektronik tager hensyn til miljøet og er lønsom for virksomheder. Derfor har Dustin udviklet en returtjeneste, hvor vi giver gamle IT-produkter mulighed for et nyt liv.
Tjenesten har fordoblede antallet af returnerede produkter sidste år, og indtil videre er 64.288 produkter taget retur siden 2014/15.

Miljø og bæredygtighed
Som en af de førende IT-leverandører i Norden har vi mulighed for at bidrage til en bæredygtig samfundsudvikling; økologisk, økonomisk og socialt. Trin for trin arbejder vi på at reducere vores egen, vores kunders og leverandørers påvirkning af klima og mennesker.
En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav. Læs vores bæredygtighedsrapport
Etik
Vores vision er at være kundens førstevalg samt at sætte standarden for effektiv IT. For at være en pålidelig virksomhed arbejder vi løbende på en etisk og ansvarlig måde med en åben og transparent dialog med vores interessenter.
En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav.
Relaterede artikler
Vil du vide mere?
Kontakt os på [email protected] eller på telefon 78712323.
Lidt fakta om os
- Vi er en af Nordens førende IT-forhandlere af produkter, tilhørende tjenester og løsninger, med forretning i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Nederlandene
- Spidskompetencer fra Vincere Groep, ITaito, DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, JML-System, Norriq ICS, Purity IT, Resolute og Saldab IT indgår i Dustin-familien
- 34 års erfaring i branchen
- Over 250.000 IT-produkter fra over 900 producenter
- Dustin har et strategisk samarbejde med de 7 største IT-leverandører i Norden
- Vi sender ca. 5000 kolli pr. dag og over 95% leveres dagen efter bestilling
- Over 60 specialister fordelt på 20 områder står klar til at hjælpe dig
- Vi har et samarbejde med alle kommuner i Danmark
- Dustin har ISO-certificering 9001, 14001, OHSAS 18001 og AFS samt topcertificeringer inden for bl.a. Apple, Dell, Cisco, VMWare, Citrix, Fortigate, HP, HPE og Microsoft