En IT-partner til store virksomheder

Som en af Nordens førende IT-leverandører samarbejder vi med mange virksomheder med over 500 medarbejdere, og vi arbejder hver dag med at forstå denne type virksomhed og løse deres IT-udfordringer.

At holde IT med høj tilgængelighed og performance kørende. At leve op til krav med tids- og personalemangel. At holde omkostninger nede. At følge med den teknologiske udvikling og realisere nye muligheder.

Vi løser de store udfordringer.

Dustins storkundeteam

For større kunder og aftaler sørger Dustin altid for et kundeteam for at optimere kvaliteten af levering og logistik. I samarbejde med kunden sørger vi for dedikerede personer til hvert forretningsområde og afdeling.

  • Ansvarlig for klienttjenester
  • Ansvarlig for E-sourcing
  • Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
  • Kundeansvarlig og forretningsorienteret projektleder Key Account Manager
  • Indkommende ordre-/bestillingsteam, dedikerede sælgere på egen linje for bestilling over telefon, e-mail, fax, web og online
  • Leveringsaftale- og informationsansvarlig
  • Back Office Support-team, support, service, retur- og garantisager
  • Funktionsansvarlig for web- og startside
  • Logistik-, leverings- og serivce-team (Dustin-lageret i Rosersberg)
  • Ansvarlig for kvalitet, miljø og etik
  • Produktspecialistteam, som er dedikeret på samtlige produktområder

Effektiv distribution

Vores logistikløsning bygger på vores skræddersyede logistikcenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg. Vi leverer mere end 1,5 millioner pakker hvert år fra vores lager, og 98% af dem når ud til kunderne dagen efter deres bestilling.

Snabbfakta:

  • Over 5000 leverancer pr. dag
  • ~ 120 medarbejdere 3/4 af alle bestillinger er straks tilgængelige for levering
  • Over 97% leverancepræcision

Distributionsproces



Bestilling online

Leveringsstatus fremgår tydeligt



Pluk- og pakning

Håndterer 15.000-18.000 produkter hver dag



Konfiguration

Konfigurationstjenester som afemballering, image loading og DEP



Transport

Over 90% af leverancerne ankommer dagen efter bestilling



Returnering

Returnering med sikker sletning, genbrug eller videresalg

Avancerede tjenester og løsninger

Takket være opkøb af en række virksomheder i Norden og Nederlandene, som har specialiseret sig inden for netværk, sikkerhed, storage, licenser, IT-drift, mobilitet, print og klienter, kan vi tilbyde totalløsninger fra hardware til kundeunikke tjenester.

Takket være opkøb indgår spidskompetencer fra DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, ITaito, JML-System, Norriq, Purity IT, Resolute, Saldab IT og Vincere Groep i Dustin-familien. Visse er under deres eget varemærke, andre er en integreret del af Dustin.

Dustin har modtaget Danish Cloud Community's kvalitets- og certificeringscertifikat, der er din garanti for, at vi opfylder branchens højeste krav til sikkerhed og kvalitet.

Læs mere om vores tjenester og løsninger

Vi hjælper virksomheder med

En IT-infrastruktur, du kan stole på

Sikkerhed på alle områder

En IT-plan til fremtiden

En fleksibel arbejdsplads

Løsninger, der vokser med dig

Nemmere IT: indkøb, fakturering, licenshåndtering og support

Sammen med en række smarte tillægstjenester, som EDI, licenshåndtering, finansieringsløsninger samt en førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilbyde dig en meget nemmere IT-hverdag.

Læs mere om nemmere IT for store virksomheder »

Finansiering

Leje eller rammeaftale. Et omkostningseffektivt alternativ til kontantkøb.

For de fleste virksomheder er det brugen, ikke ejerskabet, af IT-udstyret, som giver virksomheden værdi. Samtidigt skal virksomhedens penge være tilgængelige for investeringer, som kan give afkast på både kort og lang sigt.

Det er blandt andet derfor, mange virksomheder vælger at leje sit IT-udstyr hos os i stedet for at købe det kontant. At leje er omkostningseffektivt, eftersom det både sparer tid og penge.

Hos Dustin kan du finansiere alle dine indkøb - fra hardware og software til tjenester og løsninger. Afhængigt af dine indkøb i løbet af et år, tilbyder vi to finansieringsmuligheder:

Hvem?

For alle, der ikke vil eje sit IT-udstyr.

Hvordan?

Du ansøger om en lejeaftale, når du er gået til kassen på dustin.dk. Du vælger, om du vil leje i 24 eller 36 måneder. Efter godkendt kredittjek modtager du en e-mail med en lejeaftale, der skal underskrives. Alt er klart i løbet af et minut.

Hvorfor?

Du skal ikke lægge et kontantbeløb, og din lejeaftale påvirker ikke virksomhedens øvrige kreditter, så du kan bruge bankens kredit til andre investeringer. Nemmere administration, da alle indkøb samles i én aftale. Overblik over omkostningerne med én faktura pr. betalingsperiode. Du beholder likviditet og soliditet.

Bagefter?

Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde. Du kan også vælge at fortsætte lejen af udstyret eller købe det til på det tidspunkt aktuel markedsværdi.

Hvem?

For alle vores kunder, der finansierer minimum 300.000 DKK pr. år.

Hvordan?

Din virksomhed tegner en aftale med en aftalt grænse, som sættes over 6 måneder, finansiering på 24 eller 36 måneder. Samtlige bestillinger samles og startes pr. kvartal.

Hvorfor?

Ud over de fordele, en lejeaftale tilbyder, giver en rammeaftale også nemmere administration takket være færre fakturaer, som skal håndteres (fakturering sker én gang pr. kvartal). Bedre cashflow og kredittid.

Bagefter?

Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde.

Hvordan vi løser store utfordringer

PatientSky

PatientSky er en åben platform, der gør livet lettere for behandlerne og deres kunder, takket være en automatiseret infrastruktur, som garanterer drift- og datasikkerhed.

Læs, hvordan vi hjælper PatientSky »

BrandFactory

”Målet er, at samarbejdet med Dustin skal føre til bedre skalérbarhed, højere fleksibilitet og adgang til smidig support”.

Læs, hvordan vi hjælper BrandFactory med Network as a Service »

Furuno

FURUNO i Danmark er verdens førende inden for elektronisk søkorts uddannelse. I tre år har Dustin stået for firmaets samlede IT-drift.

Læs, hvordan vi hjælper Furuno »

Mød nogle af vores kunder

Med Dustin kan du føle dig tryg takket være en stærk etisk kode og initiativer på bæredygtighedsområdet.



Ansvarlig produktion

Mål: 100% af vores leverandører, hvor den totale købsvolumen overstiger 200.000 kroner eller modsvarende pr. år, skal opfylde punkterne i Dustins Code of Ethics for leverandører.



Reduceret klimapåvirkning

Mål: Vi skal reducere vores klimapåvirkning med 40% til år 2020 sammenlignet med 2014/15.



Ansvarlig brug af ressourcer

Mål: Vi skal have taget 140.000 solgte produkter retur i år 2020.



Forretningsetik og korruption

Mål: 100% af vores forretningsområder skal gennemgå en risikobedømning med henblik på forretningsetik og korruption. 100% af de rapporterede sager skal der følges op på.



Mangfoldighed og ligestilling

Mål: Hvert køn skal senest i år 2020 være repræsenteret med mindst 40% i hele organisationen.

Ansvarlig brug af ressourcerne

Computere, mobiler og andre IT-produkter, som vi tager retur, og som kan bruges, får ofte et nyt liv hos andre virksomheder, på skoler eller hos privatpersoner. Produkter, der ikke fungerer, genanvendes på en ansvarlig måde.

Returnering

Genanvendelse af elektronik tager hensyn til miljøet og er lønsom for virksomheder. Derfor har Dustin udviklet en returtjeneste, hvor vi giver gamle IT-produkter mulighed for et nyt liv.

Tjenesten har fordoblede antallet af returnerede produkter sidste år, og indtil videre er 64.288 produkter taget retur siden 2014/15.

Forest

Miljø og bæredygtighed

Som en af de førende IT-leverandører i Norden har vi mulighed for at bidrage til en bæredygtig samfundsudvikling; økologisk, økonomisk og socialt. Trin for trin arbejder vi på at reducere vores egen, vores kunders og leverandørers påvirkning af klima og mennesker.

En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav. Læs vores bæredygtighedsrapport

Etik

Vores vision er at være kundens førstevalg samt at sætte standarden for effektiv IT. For at være en pålidelig virksomhed arbejder vi løbende på en etisk og ansvarlig måde med en åben og transparent dialog med vores interessenter.

En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav.

Læs vores Code of Ethics her

Relaterede artikler

Nyheder og trends
Sådan genbruges teknologien

I Sverige skrottes dagligt så mange computere, at hvis de blev stablet ovenpå hinanden, ville de være højere end verdens højeste bygning, Burj Khalifa. Det vil virksomheden Inrego lave om på ved at istandsætte og videresælge det kasserede IT-udstyr.

Nyheder og trends
Sådan kan IT-branchen blive bedre til inkludering

I computerens barndom var de fleste programmører kvinder. På trods af det er IT-branche i Skandinavien, som generelt er mandsdomineret. At ændre på det og gøre branchen mere inkluderende har mange fordele. Tænk for eksempel over følgende.

Nyheder og trends
Inspektion skaber bedre arbejdsforhold

Med inspektioner vil Dustin sikre, at alle produkter, som lanceres under virksomhedens eget varemærke, er produceret ansvarligt og på en etisk forsvarlig måde. Indsatsen har allerede ført til, at fem fabrikker i Kina har forbedret deres arbejdsforhold.

Vil du vide mere?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig. Du kan også ringe til os på 70 13 70 40.