We keep big businesses moving

Siden 1984 har vi leveret IT-produkter. Men IT udvikles, og det gør vi også. I dag leverer vi skalerbare IT-løsninger til store virksomheder.

Dustins storkundeteam

For større kunder og aftaler sørger Dustin altid for et kundeteam for at optimere kvaliteten af levering og logistik.

I samarbejde med kunden sørger vi for dedikerede personer til hvert forretningsområde og afdeling.

  • Ansvarlig for klienttjenester
  • Ansvarlig for E-sourcing
  • Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
  • Kundeansvarlig og forretningsorienteret projektleder Key Account Manager
  • Indkommende ordre-/bestillingsteam, dedikerede sælgere på egen linje for bestilling over telefon, e-mail, fax, web og online
  • Leveringsaftale- og informationsansvarlig
  • Back Office Support-team, support, service, retur- og garantisager
  • Funktionsansvarlig for web- og startside
  • Logistik-, leverings- og serivce-team (Dustin-lageret i Rosersberg)
  • Ansvarlig for kvalitet, miljø og etik
  • Produktspecialistteam, som er dedikeret på samtlige produktområder

Effektiv distribution

Vores logistikløsning bygger på vores skræddersyede logistikcenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg.

Vi leverer mere end 1,5 millioner pakker hvert år fra vores lager, og 98% af dem når ud til kunderne dagen efter deres bestilling.

Snabbfakta:

  • Over 5000 leverancer pr. dag
  • ~ 120 medarbejdere 3/4 af alle bestillinger er straks tilgængelige for levering
  • Over 97% leverancepræcision

Distributionsproces



Bestilling online

Leveringsstatus fremgår tydeligt



Pluk- og pakning

Håndterer 15.000-18.000 produkter hver dag



Konfiguration

Konfigurationstjenester som afemballering, image loading og DEP



Transport

Over 90% af leverancerne ankommer dagen efter bestilling



Returnering

Returnering med sikker sletning, genbrug eller videresalg

Avancerede tjenester og løsninger

Takket være opkøb af en række virksomheder i Norden og Nederlandene, som har specialiseret sig inden for netværk, sikkerhed, storage, licenser, IT-drift, mobilitet, print og klienter, kan vi tilbyde totalløsninger fra hardware til kundeunikke tjenester.

Takket være opkøb indgår spidskompetencer fra DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, ITaito, JML-System, Norriq, Purity IT, Resolute, Saldab IT og Vincere Groep i Dustin-familien. Visse er under deres eget varemærke, andre er en integreret del af Dustin.

Dustin har modtaget Danish Cloud Community's kvalitets- og certificeringscertifikat, der er din garanti for, at vi opfylder branchens højeste krav til sikkerhed og kvalitet.

Læs mere

Vi hjælper virksomheder med

En IT-infrastruktur, du kan stole på

Sikkerhed på alle områder

En IT-plan til fremtiden

En fleksibel arbejdsplads

Løsninger, der vokser med dig

Nemmere IT: indkøb, fakturering, licenshåndtering og support

Sammen med en række smarte tillægstjenester, som EDI, licenshåndtering, finansieringsløsninger samt en førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilbyde dig en meget nemmere IT-hverdag.

Læs mere

Finansiering

Leje eller rammeaftale. Et omkostningseffektivt alternativ til kontantkøb.

For de fleste virksomheder er det brugen, ikke ejerskabet, af IT-udstyret, som giver virksomheden værdi. Samtidigt skal virksomhedens penge være tilgængelige for investeringer, som kan give afkast på både kort og lang sigt.

Det er blandt andet derfor, mange virksomheder vælger at leje sit IT-udstyr hos os i stedet for at købe det kontant. At leje er omkostningseffektivt, eftersom det både sparer tid og penge.

Hos Dustin kan du finansiere alle dine indkøb - fra hardware og software til tjenester og løsninger. Afhængigt af dine indkøb i løbet af et år, tilbyder vi to finansieringsmuligheder:

Hvem?

For alle, der ikke vil eje sit IT-udstyr.

Hvordan?

Du ansøger om en lejeaftale, når du er gået til kassen på dustin.dk. Du vælger, om du vil leje i 24 eller 36 måneder. Efter godkendt kredittjek modtager du en e-mail med en lejeaftale, der skal underskrives. Alt er klart i løbet af et minut.

Hvorfor?

Du skal ikke lægge et kontantbeløb, og din lejeaftale påvirker ikke virksomhedens øvrige kreditter, så du kan bruge bankens kredit til andre investeringer. Nemmere administration, da alle indkøb samles i én aftale. Overblik over omkostningerne med én faktura pr. betalingsperiode. Du beholder likviditet og soliditet.

Bagefter?

Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde. Du kan også vælge at fortsætte lejen af udstyret eller købe det til på det tidspunkt aktuel markedsværdi.

Hvem?

For alle vores kunder, der finansierer minimum 300.000 DKK pr. år.

Hvordan?

Din virksomhed tegner en aftale med en aftalt grænse, som sættes over 6 måneder, finansiering på 24 eller 36 måneder. Samtlige bestillinger samles og startes pr. kvartal.

Hvorfor?

Ud over de fordele, en lejeaftale tilbyder, giver en rammeaftale også nemmere administration takket være færre fakturaer, som skal håndteres (fakturering sker én gang pr. kvartal). Bedre cashflow og kredittid.

Bagefter?

Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde.

Hvordan vi løser store utfordringer

PatientSky

PatientSky er en åben platform, der gør livet lettere for behandlerne og deres kunder, takket være en automatiseret infrastruktur, som garanterer drift- og datasikkerhed.

Læs mere

BrandFactory

”Målet er, at samarbejdet med Dustin skal føre til bedre skalérbarhed, højere fleksibilitet og adgang til smidig support”.

Læs mere

Furuno

FURUNO i Danmark er verdens førende inden for elektronisk søkorts uddannelse. I tre år har Dustin stået for firmaets samlede IT-drift.

Læs mere

Mød nogle af vores kunder

Med Dustin kan du føle dig tryg takket være en stærk etisk kode og initiativer på bæredygtighedsområdet.



Ansvarlig produktion

Mål: 100% af vores leverandører, hvor den totale købsvolumen overstiger 200.000 kroner eller modsvarende pr. år, skal opfylde punkterne i Dustins Code of Ethics for leverandører.



Reduceret klimapåvirkning

Mål: Vi skal reducere vores klimapåvirkning med 40% til år 2020 sammenlignet med 2014/15.



Ansvarlig brug af ressourcer

Mål: Vi skal have taget 140.000 solgte produkter retur i år 2020.



Forretningsetik og korruption

Mål: 100% af vores forretningsområder skal gennemgå en risikobedømning med henblik på forretningsetik og korruption. 100% af de rapporterede sager skal der følges op på.



Mangfoldighed og ligestilling

Mål: Hvert køn skal senest i år 2020 være repræsenteret med mindst 40% i hele organisationen.

Ansvarlig brug af ressourcerne

Computere, mobiler og andre IT-produkter, som vi tager retur, og som kan bruges, får ofte et nyt liv hos andre virksomheder, på skoler eller hos privatpersoner. Produkter, der ikke fungerer, genanvendes på en ansvarlig måde.

Returnering

Genanvendelse af elektronik tager hensyn til miljøet og er lønsom for virksomheder. Derfor har Dustin udviklet en returtjeneste, hvor vi giver gamle IT-produkter mulighed for et nyt liv.

Tjenesten har fordoblede antallet af returnerede produkter sidste år, og indtil videre er 64.288 produkter taget retur siden 2014/15.

Forest

Miljø og bæredygtighed

Som en af de førende IT-leverandører i Norden har vi mulighed for at bidrage til en bæredygtig samfundsudvikling; økologisk, økonomisk og socialt. Trin for trin arbejder vi på at reducere vores egen, vores kunders og leverandørers påvirkning af klima og mennesker.

En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav. Læs vores bæredygtighedsrapport

Etik

Vores vision er at være kundens førstevalg samt at sætte standarden for effektiv IT. For at være en pålidelig virksomhed arbejder vi løbende på en etisk og ansvarlig måde med en åben og transparent dialog med vores interessenter.

En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav.

Læs vores Code of Ethics her

Relaterede artikler

Nyheder og trends
Sådan genbruges teknologien

I Sverige skrottes dagligt så mange computere, at hvis de blev stablet ovenpå hinanden, ville de være højere end verdens højeste bygning, Burj Khalifa. Det vil virksomheden Inrego lave om på ved at istandsætte og videresælge det kasserede IT-udstyr.

10 april 2018
Nyheder og trends
Sådan kan IT-branchen blive bedre til inkludering

I computerens barndom var de fleste programmører kvinder. På trods af det er IT-branche i Skandinavien, som generelt er mandsdomineret. At ændre på det og gøre branchen mere inkluderende har mange fordele. Tænk for eksempel over følgende.

12 januar 2018
Nyheder og trends
Inspektion skaber bedre arbejdsforhold

Med inspektioner vil Dustin sikre, at alle produkter, som lanceres under virksomhedens eget varemærke, er produceret ansvarligt og på en etisk forsvarlig måde. Indsatsen har allerede ført til, at fem fabrikker i Kina har forbedret deres arbejdsforhold.

16 maj 2017
Infrastruktur
Guide: Alle fordelene ved SAM

Software Asset Management, eller SAM, giver dig det fulde overblik over virksomhedens licenser og en række andre fordele. I denne guide vil vi fortælle om, hvordan din virksomhed kan komme i gang med SAM.

14 april 2020
Infrastruktur
Netværk uden problemer

I vore dage med cloud-tjenester er et pålideligt netværk vigtigere end nogensinde. Mange virksomheder vil hurtigt kunne skalere deres platform op efter behov og samtidig holde omkostningerne under kontrol. Løsningen? At købe sit netværk som en tjeneste.

11 februar 2020
Arbejdsplads
Klienthåndtering er en vigtig del af IT-sikkerheden

Flere og flere opkoblede enheder, som både bruges privat og på arbejde, tvinger virksomhederne til at modernisere klienthåndteringen. Ellers risikerer man udfordringer med IT-sikkerheden.

31 januar 2020
Arbejdsplads
Sådan lægger du grunden til virksomhedens IT-sikkerhedsarbejde

IT-sikkerhedstruslerne bliver stadig flere i takt med, at de cyberkriminelle bliver mere professionelle. Vi guider dig til både teknologien og principperne bag et moderne IT-sikkerhedssetup.

24 januar 2020
Kundecase
Digital analyse gav bedre beslutninger

Som Nordeuropas største uddannelsesvirksomhed er IT-strategien en succesfaktor for AcadeMedia. Petter Hallman, CIO, fortæller om, hvordan de arbejder med digitale læringsmidler, og hvorfor de benytter data til at højne kvaliteten og kundetilfredsheden.

20 januar 2020
Arbejdsplads
Trendrapport: Workplace

De nye generationers indgang på arbejdsmarkedet og en hastig teknologisk udvikling forandrer arbejdspladser rundt omkring i verden. Hent vores trendrapport ”Workplace” og lær mere om fremtidens arbejdsplads.

7 november 2019
Infrastruktur
Trendrapport: Cloud

I den digitale verden er mere eller mindre alt koblet op til skyen. Hvordan skal din virksomheds cloud-konfiguration se ud, og hvad skal overlades til samarbejdspartnere? Hent vores trendrapport ”Cloud” og læs mere.

4 november 2019
Arbejdsplads
Trendrapport: Collaboration

Der er en verdensomspændende udvikling i gang, som er drevet af de yngre generationer. Med de rette tjenester og digitale værktøjer kan du synliggøre såvel viden som kompetencer i hele virksomheden.

4 november 2019
Infrastruktur
White paper: Digitalisering, automatisering og innovation gennem hyperkonvergeret infrastruktur

IT-organisationer skal kunne håndtere hurtige forandringer. Vil du lære mere om, hvordan du skaber plads til innovation? Se vores white paper.

20 september 2019
IT-sikkerhed
Så meget koster et datatyveri – og sådan beskytter du dig selv

22 millioner kroner. Så meget koster et datatyveri i gennemsnit ifølge den seneste undersøgelse fra Ponemon Institute. Risikoen for at blive udsat for det er større end nogensinde, men du kan minimere risikoen kraftigt med den rigtige beskyttelse.

10 september 2019
Infrastruktur
Shadow IT – hvad går det ud på?

Shadow IT er navnet på de IT-projekter, som håndteres uden for virksomhedens IT-afdeling, eller uden at IT-afdelingen ved, hvad der sker. Læs mere om risiciene ved Shadow IT og de foranstaltninger, IT-afdelingen bør foretage for at beskytte sig.

2 september 2019
Infrastruktur
Hvordan arbejder Dustin med bæredygtig IT?

Dustins vision er at sætte standarden inden for effektiv og bæredygtig IT. Udover at vi har en løbende dialog med vores leverandører om, hvilke produkter og tjenester vi ønsker at sælge, sørger vi hele tiden for at guide vores kunder til mere bæredygtige valg.

29 august 2019
Nyheder og trends
Mere bæredygtig IT med ny mærkning

Forskere ved Chalmers har udviklet et sporingssystem for elektriske og elektroniske produkter, hvor det via et infotag er muligt at spore, hvor komponenterne kommer fra og hvilke materialer de indeholder.

22 august 2019
Infrastruktur
CIO-rapport: IT på vej til at miste strategisk position

IT-afdelingen risikerer at miste sin relevans, når en stadig større del af IT-investeringerne bliver forretningsfinansierede, fremgår det af ny rapport.

15 august 2019
Infrastruktur
Dustin designer IT-infrastruktur til sundhedssektoren

PatientSky er en åben platform, der gør livet lettere for behandlerne og deres kunder, takket være en automatiseret infrastruktur, som garanterer drift- og datasikkerhed.

13 marts 2019
Infrastruktur
Digitaliseringsstrategi: 5 tips til succes

Uanset om du vil udvikle applikationer for at skabe højere engagement med kunderne, eller du vil modernisere it-infrastrukturen for at opnå større fleksibilitet, så er der nogle ting, som du bør have i tankerne, hvis du vil have succes med din digitaliseringsstrategi.

8 februar 2019
Nyheder og trends
Sådan bliver dit IT-miljø mere bæredygtigt – eksperternes bedste råd

Indkøbere af IT har et ansvar for at skabe bæredygtige IT-miljøer. Mærkningsordninger om miljø og bæredygtighed gør det nemmere at træffe bæredygtige valg.

26 januar 2019
Nyheder og trends
Derfor skal dine indkøb flyttes til EDI

Minimal håndtering og fuldt automatiserede processer for dine indkøb. Det er nogle af fordelene, hvis dit indkøbssystem kobles til Dustins EDI-integration for sortiment.

19 januar 2019
Software
Skær omkostningerne ned med den rigtige licensstyring

Abonnementstjenester i skyen bliver mere og mere udbredte. Det har mange fordele, men desværre løser det ikke alle udfordringerne omkring licensstyring for store virksomheder.

18 januar 2019
Infrastruktur
Outsourcing af IT-driften: 5 trin til succes

Når du outsourcer IT-driften, er ikke plads til fejltagelser – men meget kan gå galt. Det handler om at planlægge, fokusere på de rigtige ting og ikke overse vigtige detaljer.

17 januar 2019
Nyheder og trends
Det gør succesfulde CIO'er anderledes

Undgå at stirre dig blind på omkostningerne, hav et stærkt samarbejde med andre virksomhedsledere, og se på it-sikkerhed som en vækstfaktor. Der er tre tips, der vil gøre dig til en mere succesfuld CIO.

15 januar 2019

Vil du vide mere?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig. Du kan også ringe til os på 70 13 70 40.