Strategi og ledelse

Afgørende at overholde deadlines

Gensidig forståelse er nøglen til mange års tæt samarbejde. For Andreas Møller Rasmussen, sales account manager hos Dustin, er Saab Danmark en af hans faste, mangeårige kunder, og flere gange om ugen tikker der en ordre ind i indbakken.

Andre gange foregår bestillingerne efter en lang dialog over telefonen, for Saab Danmark bruger gerne den ekspertviden, Andreas og hans kolleger ligger inde med. Desuden er der to årlige statusmøder, og han inviterer også sine kontakter hos Saab Danmark til ”technology days” med præsentation af nye, relevante produkter.

– De ting, Saab Danmark køber hos os, indgår altid i leverancer af kommunikationsudstyr typisk til offshore, maritime eller militære kunder over hele verden. Vi kender aldrig branchen eller slutkundens identitet, og for os er det heller ikke relevant. Det relevante er hvilke specifikke krav, de har, siger Andreas Møller Rasmussen.

Dustin leverer alt fra små dele – USB-stik og mobilcovers – til store serverløsninger med en større mængde servere i én ordre. Saab Danmark bruger Dustin både til deres interne IT-afdeling og til det eksterne salg, og det er her, Andreas Møller Rasmussen kommer ind i billedet.

– Ofte er vores leverance kun en lille del af den samlede ordre, målt i kroner og ører. For Saab er det ikke altid vigtigt, om serverne er det ene eller andet mærke, men deadlines og leveringssikkerhed er meget afgørende. Faktisk kan det være afgørende for det endelige salg, at vi kan overholde deadlines, siger sales account manageren.

Andreas Møller Rasmussen lægger vægt at yde service, også når kunden ikke nødvendigvis forventer det.

– Hvis Saab Danmark f.eks. bestiller et parti servere, undersøger jeg altid, om jeg kan skære lidt af regningen ved at finde det bedste tilbud til dem, siger han.

– Vi finder altid den løsning, der passer bedst til projektet, og det er dejligt med en kunde, der stoler på vores viden og erfaring. Det giver os samtidig en god forståelse for deres hverdag, siger Andreas Møller Rasmussen.

Læs mere om Saab Danmark og Dustins samarbejde

3 ting, der har bundet Saab Danmark tættere til Dustin

  1. Stort vareudvalg – fra usb-stik til komplicerede serverløsninger
  2. Levering til tiden – deadlines er ofte altafgørende
  3. Sparring og løbende dialog – løser også de komplicerede opgaver

Tekst: Per Gregersen

25 september 2017

Tags