Dustin ved mere end nettet

Med Dustins store vareudbud i baghånden er chancen for succes endog meget stor.

Saab Danmark har gennem flere år opbygget et stærkt samarbejde med Dustin. Det betyder ikke bare de rigtige varer til den rigtige pris – det betyder også en kompetent og hurtig vejledning.

‒ Det er utroligt enkelt og effektivt for os, at vi har en leverandør, som både kender vores virksomhed og samtidig er helt opdateret på den nyeste udvikling. Det giver både god sparring og den helt rigtige håndtering af vores ordrer.

Thomas Pallumblad Hansen, senior purchaser hos Saab Danmark, har været tilfreds kunde hos Dustin gennem mange år. Og det er et samarbejde, der med årene har vokset sig stadig mere stærkt og tillidsfuldt.

‒ I begyndelsen brugte vi mest Dustin som webshop, men de senere år har vi inddraget deres ekspertise mere og mere. De kan bestille varer via vores globale aftaler hos flere af leverandørerne, og med mindre det er smådele, begynder vi ofte hver ordre med en grundig dialog, om hvad der skal til, siger han og giver et eksempel:

‒ Hvis vi skal levere kommunikationsløsningen til for eksempel en ny olierig, er der mange spørgsmål vi først skal have svar på. Hvilken type servere er bedst? Skal vi bruge en virtuel proxy-server? Hvor stor skal kapaciteten være? Hvad med backup? Hvor god er oppetiden? Skal det kunne styres fra en bærbar? Der er masser af spørgsmål, og vores kontakter hos Dustin ligger inde med en masse viden, man ikke nødvendigvis kan finde på nettet. Og dét kan vi bruge, fordi vi stort set hver gang skal skræddersy en løsning til den enkelte kunde.

Højteknologisk indsigt er nødvendig

Saab Danmark leverer både til civile og militære kunder på det maritime marked, og det kræver højteknologisk indsigt. Samtidig kan der også være lavpraktiske hensyn at tage:

‒ Ofte er der en bestemt fysisk plads til serverne, for eksempel på et skib, og der er altså ikke flere centimeter at gøre godt med. Så gælder det om at finde de servere, der rent fysisk er plads til, samtidig med at de kan levere den ydelse, der er behov for. Her kan vi virkelig bruge Dustin til dialog og vejledning, og det er en ekstra fordel, at de har en meget stabil struktur internt, siger Thomas Pallumblad Hansen.

‒ Hver gang er målsætningen at levere den perfekte løsning til kunden, og med Dustins store vareudbud i baghånden er chancen for succes endog meget stor, siger han.

Vil du vide mere? Besøg dustin.dk/solutions

3 ting, der har bundet Saab Danmark tættere til Dustin

3 vigtige elementer i hver ordre

  1. Dialog – kortlægning af kundens behov og opgavens karakter
  2. Vejledning – findes der nye og bedre produkter på markedet?
  3. Deadlines – skal altid overholdes. Punktum.

Saab Danmarks tre krav til deres IT-leverandør

  • Pris og levering – prisen skal være skarp og levering skal ske til tiden
  • Opfyld det reelle behov – lad være med at sælge mere, end kunden har brug for
  • Stabilitet – mangeårige kontakter, som kender virksomheden, er en klar fordel

SAAB DANMARK A/S

Saab Danmark A/S leverer højteknologiske sikkerheds- og kommunikationsløsninger til forsvar, offshore og civil sikkerhed. Saab Danmark A/S har hovedkontor i Sønderborg og beskæftiger pt. ca. 80 medarbejdere.

På verdensplan opererer Saab AB på alle kontinenter i over 100 lande og har tilsammen ca. 15.000 ansatte.

Tekst: Per Gregersen
Foto: Peter Jönsson

25 september 2017

Se helheden, når du skal vælge bæredygtigt

Mange arbejder på at træffe bæredygtige valg, når de køber IT. Vi spurgte HP’s og Dustins bæredygtighedschefer om, hvad man bør tænke på for at træffe det rigtige valg.

12 december 2018

Alektum Group: Tryggere IT-leverance

Indkøbsoversigt, hurtigere levering og bedre support-aftale. Det er bare nogle af de fordele, den hurtigt voksende Alektum Group har opnået via et tæt samarbejde med Dustin.

19 marts 2018

Enklere indkøb med EDI

I dag er der faktisk ingen grund til at håndtere fakturaer og ordreinformation i papirformat eller via e-mail. Lad i stedet indkøbssystemet kommunikere direkte med Dustins system. Så får du en enklere ordre- og fakturahåndtering.

10 oktober 2017

Afgørende at overholde deadlines

Gensidig forståelse er nøglen til mange års tæt samarbejde. For Andreas Møller Rasmussen, sales account manager hos Dustin, er Saab Danmark en af hans faste, mangeårige kunder, og flere gange om ugen tikker der en ordre ind i indbakken.

25 september 2017

I Täby får lærerne digital magt

I efteråret 2016 introducerede 19 kommunale folkeskoler i Täby, Sverige, Chromebooks og iPads til eleverne. Man er også gået over til en ny, mere enkel adgangsmåde til systemer og indhold. Lærerne har nu endnu nemmere ved at udnytte de digitale værktøjer samtidigt med, at de selv må bestemme mere over brugen.

5 juni 2017

Ny IT-platform forbedrer skolearbejdet

Med en computer pr. elev og en ny samarbejdsplatform i form af Office 365 har Vänersborgs folkeskoleklasser fået en helt ny måde til at bruge IT i undervisningen. I dag fungerer samarbejdet mellem elever og lærere bedre end nogensinde, og computerne er en naturlig del af skoledagen.

5 juni 2017