Strategi og ledelse

Rapport og tjekliste: Guide om krisehåndtering

Når krisen banker på døren, er der brug for tydeligt lederskab. Men det er ikke det hele. I vores rapport får du værdifulde tips til, hvad IT-afdelingen bør tænke på, og du får desuden et værktøj, som hjælper dig med krisehåndteringen.

Alle må bidrage i en krisetid. Der er brug for klar ledelse, og alle bliver nødt til at gøre ting, der ofte strækker sig ud over deres normale arbejdsbeskrivelse. Arbejdet skal dreje sig om at skride til handling, da den værste beslutning oftest er slet ikke at handle. Ikke mindst kommunikation er alfa og omega for vellykket krisehåndtering.

Fra IT's side er det vigtigste, ud over ikke at miste økonomisk kontrol, at besvare disse to vigtige spørgsmål:

  • Hvordan kan IT være med til at opretholde virksomhedens vigtigste funktioner, selv om normale funktioner og ressourcer ikke er tilgængelige på samme måde som før?
  • Hvordan kan IT være med til at understøtte virksomheden i at få produktionen op i samme gear igen på den anden side af krisen?

Download rapport + tjekliste

Sidst opdateret: 1 juli 2022

Tags