Arbejdsplads

Tjekliste: IT til det hybride arbejdsliv – 9 ting du skal have styr på

Nu begynder det nye, hybride arbejdsliv. Her er teknologierne, du skal have styr på. Nu er det her. Det hybride arbejdsliv. De fleste af os arbejder hårdt med både teknologi og metode for at nå det hele til tiden. Her er vores ni-punkts tjekliste, der kan hjælpe dig i gang.

For at kunne skabe en velfungerende, hybrid arbejdende virksomhed bør du:

  1. Have gode IT-værktøjer til samarbejde og administration pr. distance.

    Nu hvor videomøder er blevet standard, ønsker vi ikke at sidde tætpakket foran en bærbar computer, når vi er flere deltagere på kontoret og eksternt. Der skal være professionelle mikrofoner og kameraer tilgængelige i alle mødelokaler. Vi skal også kunne deltage hjemmefra og tage del i alt, hvad der sker i rummet.

  2. Overføre så meget software og hardware som muligt til skyen.

    Vi skal være i stand til at arbejde problemfrit, uanset hvor vi er.

  3. Have IT-support til medarbejdere, der arbejder pr. distance - også uden for normal kontortid.

  4. Uddanne og træne medarbejderne i, hvordan de skal håndtere specifikke arbejdsopgaver pr. distance.

  5. Sørge for at have "hybrid-venlige" værktøjer til bookning og tilgængelighed, samt tilstedeværelse.

    Af for eksempel arbejdspladser og konferencerum.

  6. Være i stand til at tilbyde computere, bedre internet eller andet vigtigt udstyr til medarbejdernes hjemmekontorer.

    Alternativt bør de have mulighed for at bruge private enheder.

  7. Være i stand til at styre IT-sikkerhed og den rigtige uddannelse til medarbejderne om, hvordan man arbejder sikkert uden for kontoret.

  8. Sørge for, at IT, HR og medarbejderne arbejder sammen om løbende at evaluere og tilpasse den hybride måde at arbejde på.

    Ingen ved endnu, hvad der fungerer bedst for netop deres virksomhed. Det er vigtigt at spørge medarbejderne.

  9. Udarbejde retningslinjer for jeres hybride arbejde.

    Som for eksempel hvordan det skal fungere, når medarbejdere på kontoret ønsker at deltage online i et møde. Eller hvilke digitale værktøjer der skal bruges, og hvordan man uddanner i brugen af dem. En tredje ting, der er dukket op i undersøgelser, er, at mange mennesker ønsker at have politikker for, hvordan virksomheden bidrager med teknologi til medarbejdernes hjemmekontorer.

Jeg vil vide mere om hybrid IT

16 november 2021

Tags