Arbejdsplads

Klienthåndtering for det moderne kontor

Trenden er tydelig. I de senere år er mere og mere af den lokale infrastruktur flyttet ud i skyen. Det næste, der står for tur, er selve klienthåndteringen.

- At Dustin kan rulle hardware ud, er der formentlig ikke nogen, der er i tvivl om. Det nye er, at vi nu også kan tilføje en tjeneste, der betyder, at medarbejderen får en færdigkonfigureret klient med den sikkerhed, indstillinger og apps, vedkommende har brug for. Og virksomhedens IT-afdeling behøver slet ikke at røre computeren, siger Fredrik Berg, Service Product Manager Workplace hos Dustin.

Tjenesten, han taler om, hedder Modern Workplace og er en af de mange tjenester, Dustin tilbyder.

- For en virksomhed, der vælger at satse helt på skyen, kan overgangen til en tjeneste som Modern Workplace betyde, at den slet ikke har brug for lokal infrastruktur. For mindre virksomheder kan vi garantere hele kæden og være kundens IT-afdeling. I større virksomheder fungerer det på samme måde, men vi kan også gå ind og tage ansvar for udvalgte dele.

Dustin har også mulighed for at håndtere hardwaren i hele dens livscyklus. Det betyder, at kunden har adgang til support, hvis der skulle opstå problemer, og klienterne vil altid være opdateret. Sikkerhed er et vigtigt punkt, og på det område kan Dustin f.eks. hjælpe med at sikre lagring af personoplysninger eller kryptere enheder.

Bygger på Microsoft 365

Tjenesten Modern Workplace bygger på Microsoft 365 og inkluderer en hele tiden opdateret version af Office-pakken og Windows 10. Eftersom meget er cloud-baseret, kan pc, Mac, smartphone og tablet håndteres via samme tjeneste – uanset hvor i verden medarbejderne sidder.

- En anden tydelig trend er, at medarbejderne bruger flere forskellige enheder i sit arbejde. Når de bruger sine private enheder, vil man ikke have kontrol over alt. Der vil det være muligt kun at styre de dele, der er relateret til virksomheden, siger Fredrik Berg.

Betal pr. bruger og måned

En af de største fordele ved at have sin klienthåndtering som tjeneste er, at man betaler pr. måned og bruger.

- Virksomheden behøver heller ikke at investere i lokale IT-tjenester og drive opgraderingsprojekter hvert tredje år, og brugersupport og teknisk support indgår. Den tid og de penge kan de i stedet bruge til at udvikle sin forretningsnytte, siger Fredrik Berg.

IT-driftstjenester - Vidste du, at Dustin også tilbyder komplette løsninger til arbejdspladsen?

Besøg Services & Solutions for at læse mere.

Læs også:

Pålidelige print, når du skal bruge dem
Klar til det nye arbejdsliv
Det bedste fra to verdener
Få styr på rodet
Nye muligheder med USB C

Fokus

Fredrik Berg

Service Product Manager Workplace på Dustin

10 december 2018

Tags