Kundecase

Fokus på virksomheden

GDL er en transport- og logistikvirksomhed i kraftig vækst. Da GDLs moderselskab besluttede at lægge IT ud til datterselskaberne i Sverige og Danmark, ansatte man Carl Terneus som IT-chef. Han valgte Saldab, der er en del af Dustin Group, som sin IT-partner.

– Vi havde brug for, at IT fik meget større opmærksomhed. Dels handlede det om at gennemgå vores arbejdsmetoder og processer, dels om at effektivisere og flytte fokus over på virksomheden, siger Carl Terneus.

I dag er de fleste leverandører og systemer skiftet ud, og driften af servere og applikationer ligger nu hos Saldab. Derudover sørger Saldab også for klientstyring, levering af produkter og 1st Line Support til GDLs brugere.

– Vores IT er inddelt i områderne Tech og Virksomhed. Takket være Saldab har vi kunnet reducere bemandingen af Tech-området og kan i dag næsten udelukkende fokusere på at støtte og udvikle vores virksomhedsnære IT. Vi får hjælp af både arkitekter, projektledere og teknikere fra Saldab til at finde de bedste løsninger.

Carl Terneus Saldab

Carl Terneus.

Iværksætteri i alle led

For Carl Terneus og hans kolleger er der også en anden positiv effekt ved outsourcing-aftalen, som han er meget tilfreds med. Det er forudsigeligheden.

– Når vi ved, hvad vi har brug for, ved vi også, hvornår vi får det leveret, og hvad det kommer til at koste. Og vi ved desuden, at vejen dertil er kort. Denne forudsigelighed betyder meget for den type forretning, vi driver.

Da GDL var på udkig efter en leverandør af de ydelser, som Saldab leverer, havde de klar idé i hovedet. Fremfor alt var de klar over fra tidligere projekter, at forretningskulturen spiller en større rolle, end man umiddelbart tror. Derfor kiggede GDL efter en leverandør, der passede ind i den virkelighed, virksomheden opererer i.

– Kodeordet er iværksætteri. Det har det altid handlet om for os. Vi ledte efter en kvik IT-partner, der forstod vores behov og kunne handle hurtigt på dem. Det er præcis, hvad Saldab kan. Det er en leverandør, der virkelig forstår sig på begrebet time-to-market, siger Carl Terneus.

Målet er en topmoderne platform

Carl Terneus har rettet sigtekornet ind på at skabe en state-of-the-art IT-platform til GDL. Han beskriver målet ud fra tre fastsatte kriterier: Skalérbarhed, effektive virksomhedsprocesser og forudsætninger for godt iværksætteri for transportlederne.

– Derudover er automatisering naturligvis noget hele branchen kigger på, tilføjer Carl.

– Det handler om at få alt fra IT-systemet til lastbilerne til at blive så selvkørende som muligt. Lige nu har vi faktisk sådan et projekt i gang sammen med Volvo omkring biler, der skal køre mellem Borås og Göteborg.

Sådan blev det muligt

UDFORDRING

Finde en IT-leverandør, der kan være lige så hurtig som GDL. Det vil sige, en som havde mulighed for at levere stabile og sikre IT-ydelser til en hurtigt voksende virksomhed.

LØSNING

Migrering af eksisterende serverplatforme til Saldabs datacenter og implementering af serviceydelser i form af drift af servere, netværk, Wi-Fi, applikationer, klientstyring og service-desk. Rådgivende rolle i dialogen med GDLs applikationsudbydere.

EFFEKT

Takket være Saldabs hjælp har kunden kunne fokusere på sin forretning og den virksomhedsnære IT. Noget der er utroligt vigtigt, da kunden er inde i en kraftig vækst både organisk og via opkøb.

Vil du vide mere?

Gå ind på dustin.dk/solutions eller kontakt os her.

Her kan du læse mere om, hvordan vi har lavet forskellige infrastrukturløsninger til andre kunder