Kundecase

Færre IT-problemer giver Veksthuset mere tid til at arbejde

Det norske vikarbureau Veksthuset har fået en lettere hverdag med Dustin. Nu kan de bruge mere til på deres kerneforretning.

Vikarbureauet Veksthuset, der har seks afdelinger i Norge, har valgt at benytte Dustin som IT-leverandør.

– Vi har ikke haft fokus på IT internt, og vi mangler desuden den kompetence. For at få en komplet IT-løsning valgte vi en partner, der kunne stå for al infrastrukturen, hvad angår IT, fortæller adm. direktør Christian Amundsen.

Dustin leverer desuden alt det udstyr, der er brug for.

– Vi køber al software hos Dustin, og de hjælper os også med at finde ud af, hvad vi har brug for. De har nogle fornuftige priser sammenlignet med andre, og alle vores kontorer får det, de har brug for.

Leverer skræddersyede løsninger

Christian Amundsen udgjorde selv virksomhedens IT-afdeling, inden han begyndte at bruge Dustin.

– Tidligere ringede de ansatte til mig, når der opstod et problem i forbindelse med data og IT. Så var jeg nødt til at finde det, der var brug for og sørge for, at vi fik de rigtige licenser.

I dag er han lettet over at have overdraget det arbejde til Dustin.

– Dustin sørger for, at vi har den software, de licenser og det udstyr, der er brug for. De har desuden skræddersyet løsninger til os. Når vi får en ny medarbejder eller har brug for et eller andet IT-relateret, så ringer vi til Dustin. Så fikser de det. Det er en løsning, der fungerer rigtig fint for os, siger Amundsen.

Cloud-baseret IT-drift

Veksthuset er også begyndt at bruge Cloud Client, som er en cloud-baseret IT-tjeneste, der gør hverdagen lettere for virksomheden.

– Det betyder, at systemerne fungerer, uanset hvor i Norge vi befinder os. Hvis en computer låser eller ikke fungerer optimalt, så løser Dustin problemet pr. distance, siger Amundsen.

Med Cloud Client kan Veksthuset fokusere på sin kerneforretning, uden at de behøver tænke på drifts- og sikkerhedsspørgsmål.

Problemfrit samarbejde

En af de ting, Amundsen er særligt glad for, er, at man i virksomheden nu bruger mindre tid på at løse IT-relaterede problemer på egen hånd, og at han derfor kan bruge mere tid på sine egne opgaver.

– Vi har ingen driftsstop på grund af vores IT-udstyr længere. Det havde vi ofte tidligere. Hvis der opstår problemer, så bliver de løst med det samme. Vi har nu benyttet Dustin som leverandør i et år, og vi har ikke haft et eneste stop på grund af udstyret i den periode.

Når to virksomheder indleder et samarbejde, kan der opstå misforståelser, og i begyndelsen kan kommunikationen være en udfordring. Sådan har det ikke været i samarbejdet mellem Veksthuset og Dustin.

– Samarbejdet er forløbet som smurt fra første dag. En meget dygtig konsulent fra Dustin levererede alt til os. Han føler sig sikkert hjemme her nu. Han installerede også det trådløse netværk og er i det hele taget kommet med forslag til hvilken slags udstyr, vi har brug for.

Vil du vide mere?

Besøg dustin.dk/solutions eller kontakt os her.

Det her har Dustin hjulpet Veksthuset med:

  • Interne IT-løsninger
  • Hurtigere system
  • Gode priser på IT-udstyr
  • Fuld support
  • Beskyttelse af udstyret
  • IT-udfordringer i hverdagen er blevet løst direkte
  • Månedlig rapportering om, hvad de har foretaget sig

Dustin sørger for, at vi har den software, de licenser og det udstyr, der er brug for.

Christian Amundsen, Adm. direktør, Veksthuset.

Udfordring

Manglede internt fokus og viden om IT og var på udkig efter en komplet IT-løsning, som kunne håndtere alt infrastruktur.

Løsning

Dustin har skræddersyet det software, de licenser og det udstyr, som Veksthuset har behov for. Opstår der problemer med computeren kan Dustin, med Tjenesten Cloud Client, løse det på distance. Heldækkende support.

Effekt

Mere tid til andet end IT-relaterede problemer. Ingen driftsstop af IT-udstyret. Problemerne løses med det samme.