Nøglen til at lykkes med en IT-løsning ligger i at tilpasse den til kundens behov. For at kunne gøre dette, er man nødt til at lytte, mener Jesper Folkmann, teknisk lead hos Dustin Managed Hosting Services i Danmark.
Da Furuno i Danmark ville udbrede sin maritime uddannelsesvirksomhed ved at udvide den lokale klasseværelsesundervisning til at blive en online uddannelse på verdensplan, tog virksomheden kontakt til Dustin og bad om eksperthjælp.
Jesper Folkmann hos Dustin var den, der kom til at lede arbejdet med at finde en løsning.
– Furuno efterspurgte et serverbaseret, digitalt miljø, hvor brugerne kunne logge på, uanset hvor de befandt sig. Virksomheden skulle med en sådan løsning både kunne assistere og overvåge brugeren, siger han.
Dustin og Furuno arbejdede tæt sammen i den første tid og fandt i fællesskab frem til løsningen. For Jesper Folkmann var det vigtigt at investere meget tid i at få indsigt i, hvad Furuno havde brug for.
En serverløsning fra Dustin
En lokal uddannelsesstation med en pc og en serverløsning blev leveret af Dustin, og Furuno bidrog med software og et specialskrivebord, som skulle simulere et fartøjs kommandobro.
I begyndelsen af implementeringen var systemet dog ramt af en del børnesygdomme.
– I begyndelsen havde vi problemer med webkameraer og langdistanceopkoblingerne, men det lykkedes os at løse problemerne, siger Jesper Folkmann.
Sådan løste Dustin IT for Furuno
Seks år senere ligger softwaren på Dustins server, der har tæt på 100 procents oppetid, og Dustin står allerede for supporten, hvis noget uforudset skulle ske med software eller hardware.
For Dustin er det vigtigt at møde hver enkelt kundes unikke forudsætninger og ønsker ifølge Jesper Folkmann.
– Vi tager os altid tid til at lære kunden at kende for dermed at kunne levere den bedst mulige løsning. Sådan bygger man langvarige relationer, siger han.
Vil du også have hjælp til at finde en tilpasset IT-løsning?
Jeg vil gerne kontaktesJesper Folkmann, Teknisk lead, Dustin.