Mode- og detailvirksomheden Samsøe Samsøe & Envii har aktiviteter på flere kontinenter, og de forskellige tidszoner gav store udfordringer. Desuden havde de behov for at migrere hele organisationen til skyen. Svaret var at få andre til at tage sig af deres IT-infrastruktur døgnet rundt.
Simeon Solarsky, IT Operations Lead hos Samsøe Samsøe & Envii, fortæller mig, at han virkelig nyder den måde, man arbejder på i virksomheden. Før sin nuværende stilling havde han i 13 år arbejdet med IT-infrastruktur, automatisering og ERP-systemer, også inden for mode- og detailbranchen.
– Med min tidligere erfaring i større virksomheder syntes jeg, at det var virkelig cool at kunne sidde og brainstorme med vores administrerende direktører om virksomhedens fremtid. Virksomheden er et kendt navn på det danske marked, og det er en stor fornøjelse for mig at være en del af virksomhedens vækstrejse uden for Danmark og Europa.
Men udfordringer er selvfølgelig uundgåelige, og dem stødte Simeon på i forbindelse med migreringen fra en infrastruktur i det lokale miljø til Microsoft Azure Cloud. Simeon forklarer: – Da jeg startede i virksomheden, skulle man til at begynde på migreringen. Det var ikke nogen nem opgave, fordi virksomheden er nødt til at fortsætte sine aktiviteter uden afbrydelser, og forretningskritiske applikationer og infrastruktur skal blive ved med at fungere normalt.
Han er min "schweizerkniv", fordi han har mange års erfaring fra mange forskellige områder.
Sådan blev det muligt
Udfordringen
Samsøe Samsøe & Envii havde brug for at transformere deres komplekse IT-miljø med en infrastruktur i det lokale miljø. Den store udfordring ved dette var, at virksomhedens aktiviteter i mellemtiden skulle fortsætte med at køre uden afbrydelser. De så også et behov for at få andre til at håndtere virksomhedens IT-infrastruktur for at kunne fokusere på mere forretningskritiske dele. Desuden var de nødt til at outsource deres IT-support, fordi virksomheden opererer i 15 forskellige lande på tværs af flere kontinenter, hvilket gjorde tidsforskellene til en stor udfordring.
Løsningen
Hele IT-miljøet blev migreret til Microsoft Azure Cloud. Azure omfatter bl.a. antivirusovervågning og automatiserede opdateringer af operativsystemer samt sikkerhedskopiering. Med implementeringen af Modern Workplace-tjenesten får Samsøe Samsøe & Envii nu også den nødvendige support til altid at kunne levere en digital arbejdsplads. Desuden indeholder Modern Workplace en omfattende 24-7-365-brugersupport, som aflaster deres egen IT-afdeling.
Resultatet
At have en full-service-partner til at håndtere IT-infrastrukturen har givet virksomheden et bedre overblik over IT-opsætning. Samtidig kan de nu fokusere på deres globale vækstrejse. Det har givet virksomheden økonomiske fordele gennem rettidig support 24-7-365 af høj kvalitet til alle butikkerne og medarbejdere på fjernkontorer. Antivirusovervågningen har også gjort virksomheden mere sikker.
Om Samsøe Samsøe & Envii
Grundlagt i Danmark 1993 af brødrene Samsøe. Virksomheden startede som en lille smykkebutik og har siden udviklet sig til en global detailvirksomhed og et internationalt modehus. I dag fokuserer brandet på fremstilling af tøj, fodtøj og accessories af høj kvalitet til både mænd og kvinder. Siden 2000 har mærket været ejet af Peter Sextus og Per-Ulrik Andersen.
En vellykket migrering til skyen
De kontaktede os med et ønske om at finde en IT-partner, der kunne gøre overgangen så gnidningsløs som muligt. Og det var et vellykket match, fortæller Simeons: – Med hjælpen fra Dustin som vores forretningspartner lykkedes det os både at planlægge migreringen og migrere organisationen til skyen. Om beslutningen om at vælge en IT-partner fortæller han, at valget var ret enkelt: – Dustin var allerede vores hardwareleverandør, og da vi satte os ned og diskuterede fremtiden for Samsøe Samsøe & Envii, så vi, at en enkelt partner til at styre både vores hardware og cloudserver-infrastruktur var den rigtige løsning.
Vores team skal ikke håndtere IT-infrastrukturen selv, og det betyder, at vi i stedet kan fokusere på andre vigtige forretningsmæssige opgaver og projekter. – Vi opererer i femten forskellige lande på tværs af flere kontinenter, og derfor har tidsforskellen været et stort problem. Det er svært at yde support af god kvalitet døgnet rundt til vores butikker og medarbejdere på fjernkontorer. – At andre tager sig af vores IT-infrastruktur døgnet rundt og kan yde 24-7-365-support, har givet os enorme fordele, siger Simeon.
At finde den rigtige løsning gennem erfaring
Når man indgår et partnerskab, er et godt forhold mellem parterne naturligvis afgørende. Simeon taler meget anerkendende om samarbejdet med Dustins salgsrepræsentant: – Jeg mødte ham for ca. otte måneder siden, og i denne korte periode er vores samarbejde vokset eksponentielt. Han er min "schweizerkniv", fordi han har mange års erfaring fra mange forskellige områder. Hans arbejdsmoral er fremragende, og han er virkelig interesseret i at levere den rigtige løsning til os. Han er en ægte forretningspartner og ikke kun interesseret i at sælge "en løsning".
Med hensyn til fremtiden er Simeon positiv: – Vi fortsætter med at udvide vores forretning hos Samsøe Samsøe & Envii i nye retninger. Sammen med vores Dustin salgsrepræsentant taler vi allerede om, hvordan vi kan tilføre endnu mere værdi til vores partnerskab.
Han er min "schweizerkniv", fordi han har mange års erfaring fra mange forskellige områder.
Sådan blev det muligt
Udfordringen
Samsøe Samsøe & Envii havde brug for at transformere deres komplekse IT-miljø med en infrastruktur i det lokale miljø. Den store udfordring ved dette var, at virksomhedens aktiviteter i mellemtiden skulle fortsætte med at køre uden afbrydelser. De så også et behov for at få andre til at håndtere virksomhedens IT-infrastruktur for at kunne fokusere på mere forretningskritiske dele. Desuden var de nødt til at outsource deres IT-support, fordi virksomheden opererer i 15 forskellige lande på tværs af flere kontinenter, hvilket gjorde tidsforskellene til en stor udfordring.
Løsningen
Hele IT-miljøet blev migreret til Microsoft Azure Cloud. Azure omfatter bl.a. antivirusovervågning og automatiserede opdateringer af operativsystemer samt sikkerhedskopiering. Med implementeringen af Modern Workplace-tjenesten får Samsøe Samsøe & Envii nu også den nødvendige support til altid at kunne levere en digital arbejdsplads. Desuden indeholder Modern Workplace en omfattende 24-7-365-brugersupport, som aflaster deres egen IT-afdeling.
Resultatet
At have en full-service-partner til at håndtere IT-infrastrukturen har givet virksomheden et bedre overblik over IT-opsætning. Samtidig kan de nu fokusere på deres globale vækstrejse. Det har givet virksomheden økonomiske fordele gennem rettidig support 24-7-365 af høj kvalitet til alle butikkerne og medarbejdere på fjernkontorer. Antivirusovervågningen har også gjort virksomheden mere sikker.
Om Samsøe Samsøe & Envii
Grundlagt i Danmark 1993 af brødrene Samsøe. Virksomheden startede som en lille smykkebutik og har siden udviklet sig til en global detailvirksomhed og et internationalt modehus. I dag fokuserer brandet på fremstilling af tøj, fodtøj og accessories af høj kvalitet til både mænd og kvinder. Siden 2000 har mærket været ejet af Peter Sextus og Per-Ulrik Andersen.
Tekst: Emmi Chartier