Kundecase

Stabil IT-drift sikrer fokus på kommunikationsudstyr til verdens brændpunkter

Topstabil drift og et parløb baseret på tillid med en betroet IT-partner. Det er nogle af omdrejningspunkterne i det IT-samarbejde med Dustin, der har understøttet INVISIOs vækstrejse. En rejse med fokus på at levere kommunikationsudstyr til personel i kritiske situationer i verdens brændpunkter.

Længde: 1:59

Et begreb står helt centralt i virksomheden INVISIOs forretning, og det er sikkerhed. Det gælder frem for alt for de mange kunder og brugere, der hver dag er afhængige af INVISIOs hørebeskyttelses- og kommunikationsudstyr, som er specialdesignet til politistyrker og militær i kritiske situationer i verdens brændpunkter.

”Vores kunder kan risikere at befinde sig i situationer med et meget højt lydniveau, som for eksempel optøjer eller endda eksplosioner. Det er helt afgørende, at kommunikationen stadig er knivskarp, selv når lydniveauet fra omgivelserne overstiger 85 decibel,” fortæller CFO Thomas Larsson. ”Det er til disse situationer, at INVISIO leverer både headsets, bærbare, individuelle kontrolenheder og de systemer, der binder enhederne sammen.”

Thomas Larsson

Alting har bare fungeret.

Thomas Larsson, CFO INVISIO.

Vores IT-tjenester

Problemfrie tjenester, innovativ teknologi og systemer, du kan stole på døgnet rundt.

Læs mere om tjenesten

Om INVISIO

Siden 2008 har INVISIO fokuseret på at levere hørebeskyttelses- og kommunikationsløsninger til organisationer og personel, der agerer i sikkerhedskritiske situationer med risiko for højt lydniveau. INVISIO beskæftiger i dag cirka 200 medarbejdere, hvoraf cirka halvdelen befinder sig i Danmark og den anden halvdel fordelt over resten af verden. INVISIO har langvarige relationer til kunder såsom det danske og svenske politi, samt forsvarsstyrkerne i en lang række lande.

Sådan blev det muligt

Udfordring

INVISIO har haft behov for en IT-partner, der har kunnet matche virksomhedens globale vækstrejse over tid med et skalérbart og topstabilt IT-setup. Invisio har desuden ønsket at kunne fokusere 100 procent på sin kerneforretning og således ikke skulle bruge interne ressourcer på IT-drift og processer.

Løsning

Gennem mange års parløb har Dustin udviklet den forretningsforståelse, der skal til for at være en betroet IT-partner for INVISIO. Derfor har INVISIO kunnet outsource al sin IT til Dustin, herunder hele driften. Desuden har Dustin den nødvendige indsigt til at rådgive INVISIO om IT-sikkerhedsspørgsmål og andre forretningskritiske faktorer.

Resultat

INVISIOs forretning understøttes i dag af et topstabilt og sikkert IT-setup, hvor kommunikation og interne processer på tværs af mange lokationer og landegrænser ikke forstyrres af uregelmæssigheder. Dustin bidrager desuden til INVISIOs vækststrategi ved proaktivt at rådgive virksomheden, så fremtidens IT-strategi understøtter vækstmålene.

Morten Toft og en kollega foran en computer på kontoret

Men sikkerheden er også helt central for INVISIOs kerneforretning. Dels i form af driftssikkerhed, når virksomheden skal agere og vokse på tværs af landegrænser. Men i høj grad også i forhold til at have så sikkert et IT-setup, at virksomheden kan opnå den nødvendige NIST-certificering i forhold til cyber-sikkerhed, at den kan blive godkendt til at levere til væbnede styrker i for eksempel USA, Canada, Australien og Danmark.

Det er med de behov for øje, at INVISIO allerede fra virksomhedens spæde start har valgt at køre IT-parløb med Dustin. Det blev i særdeleshed vigtigt, da INVISIOs væksteventyr for alvor tog fart i 2013 med den første, store ordre til det amerikanske forsvar.

Modernisering driver væksten

Det er de løbende behov for bedre teknologi og modernisering inden for politi og militær, der har været grobund for INVISIOs vækst i nyere tid. Og Dustin har været en del af den rejse via IT-partnerskabet med INVISIO.

”Siden vores vækst tog fart, er INVISIO vokset fra 20-30 lokale medarbejdere til cirka 200 i dag, hvoraf 100 sidder på vores hovedkontor i København, og de andre 100 er fordelt over resten af verden herunder USA, Frankrig, Italien og Asien. Arbejdsstyrken er mobil, og en stor del af disse medarbejdere er konstant på rejse eller arbejder hjemmefra. Det har stillet krav til vores IT-leverandør at kunne garantere os, at IT-systemerne både har kunnet følge med væksten, og samtidig været ultimativt driftsstabile i et globalt set-up. Og sådan har det været hele vejen igennem med Dustin. Alting har bare fungeret,” fortæller Thomas Larsson.

Dedikation til kerneforretningen – og ikke til IT

Partnerskabet med Dustin har desuden sikret, at INVISIO har kunne fokusere 100 procent på kerneforretningen. ”Vi vil være de førende inden for vores teknologier og fokusere benhårdt på vores kunders behov. Vi har ikke haft noget ønske om at være gode til IT-drift og udvikling. Derfor har det været vigtigt for os at kunne outsource al IT og hosting til Dustin uden bekymringer. Det er blandt andet blevet sikret ved, at vi har haft en Dustin support-medarbejder siddende fast hos os to dage om ugen.”

Laptop på et mørkt skrivebord

Dustin har desuden været en betroet partner i INVISIOs arbejde med at opnå NIST-certificering i forhold til cyber security, som er en betingelse for at blive leverandør til det amerikanske militær.

”Vores cyber security er outsourcet til en tredjepart. Dustin har i den forbindelse taget rollen som vores betroede sparringspartner i valg af denne tredjepart og rådgivning omkring setup. Det betyder, at vi i dag er certificeret og kan levere til blandt andre det amerikanske militær.”

Fremtidsrejsen

Ligesom Dustin har været med på INVISIOs udviklingsrejse fra første færd, så er Dustin også med på sidelinjen i forhold til INVISIOs næste ekspandering. ”I 2021 opkøbte vi den engelske virksomhed Racal Acoustics for at styrke vores markedsposition yderligere. Der ligger nu et stort arbejde med at integrere virksomheden i INVISIO foran os, ikke mindst på IT-fronten. Det kommer til at vare et stykke tid, for det skal ske med fokus på sikkerheden, og det skal Dustin naturligvis bidrage til.”

Thomas Larsson

Alting har bare fungeret.

Thomas Larsson, CFO INVISIO.

Vores IT-tjenester

Problemfrie tjenester, innovativ teknologi og systemer, du kan stole på døgnet rundt.

Læs mere om tjenesten

Om INVISIO

Siden 2008 har INVISIO fokuseret på at levere hørebeskyttelses- og kommunikationsløsninger til organisationer og personel, der agerer i sikkerhedskritiske situationer med risiko for højt lydniveau. INVISIO beskæftiger i dag cirka 200 medarbejdere, hvoraf cirka halvdelen befinder sig i Danmark og den anden halvdel fordelt over resten af verden. INVISIO har langvarige relationer til kunder såsom det danske og svenske politi, samt forsvarsstyrkerne i en lang række lande.

Sådan blev det muligt

Udfordring

INVISIO har haft behov for en IT-partner, der har kunnet matche virksomhedens globale vækstrejse over tid med et skalérbart og topstabilt IT-setup. Invisio har desuden ønsket at kunne fokusere 100 procent på sin kerneforretning og således ikke skulle bruge interne ressourcer på IT-drift og processer.

Løsning

Gennem mange års parløb har Dustin udviklet den forretningsforståelse, der skal til for at være en betroet IT-partner for INVISIO. Derfor har INVISIO kunnet outsource al sin IT til Dustin, herunder hele driften. Desuden har Dustin den nødvendige indsigt til at rådgive INVISIO om IT-sikkerhedsspørgsmål og andre forretningskritiske faktorer.

Resultat

INVISIOs forretning understøttes i dag af et topstabilt og sikkert IT-setup, hvor kommunikation og interne processer på tværs af mange lokationer og landegrænser ikke forstyrres af uregelmæssigheder. Dustin bidrager desuden til INVISIOs vækststrategi ved proaktivt at rådgive virksomheden, så fremtidens IT-strategi understøtter vækstmålene.

Tekst: Nana Balle
Foto: Malthe Sommerlund Moestrup

Sidst opdateret: 1 juli 2022

Tags