Kundecase

MQ: Nye printere klinger i kassen

MQ fik implementeret en ny printerløsning for et år siden. Alle printerne er blevet skiftet ud, og vedligeholdelse og support håndteres nu af Dustin. ”Det har givet en væsentlig økonomisk besparelse”, siger Fredrik Rubne, it-chef hos MQ.


I MQ’s 122 tøjbutikker havde de tidligere en række forskellige printere af forskellige årgange, modeller og standarder. Det betød, at it-afdelingen hver uge skulle bruge flere timer på support og vedligeholdelse af printere, der drillede. Et andet problem var håndteringen af de tonere, som butikkerne selv bestilte. Der var så mange involveret, at det ofte skete, at der blev bestilt unødvendigt mange tonere, eller at det var den forkerte slags.

Efter gennemført analyse foreslog Dustin en totalløsning med nye printere, support og vedligeholdelse samt automatisk udsendelse af tonere til butikkerne, når lageret havde nået et minimumsniveau.

– Resultatet blev en central aftale mellem MQ og Dustin med en faktura pr. kvartal, hvor både hardware, service og forbrugsmaterialer indgår, og hvor MQ har fuldstændig omkostningskontrol, siger Henrik Eklund, key account manager Print Solution hos Dustin.

Takket være den kvartalsvise fakturering er de hundredvis af fakturaer på indkøb af tonere, printere og reparationer reduceret til fire om året – og det giver selvfølgelig en stor tidsbesparelse.

Printerne bruges primært til administration og prisskilte, og de er nødvendige i den daglige drift. Næsten alle printerne er nu skiftet ud, med undtagelse af nogle, der var helt nye. Disse er også omfattet af serviceaftalen med Dustin.

– Da Dustin kom til os og præsenterede løsningen, var jeg overbevist om, at det ville blive dyrere. Men det viste sig i stedet at blive både billigere og mindske arbejdsbelastningen hos os i butikkerne, fortæller Fredrik Rubne, it-chef hos MQ. 



Udfordring

At understøtte salgsfremmende aktiviteter og skabe gode forudsætninger for butikspersonalet. MQ havde behov for en ny totalløsning med nye printere, support og vedligeholdelse samt automatisk udsendelse af tonere til butikkerne.

Løsning

  • Printerløsning inklusive hardware, service og forbrugsmaterialer

  • Hardware til sammenkobling af e-handel og fysisk butik

  • Nye kassecomputere

  • Klientcomputere og størstedelen af alle andre hardware- enheder.

Effekt

En central aftale mellem MQ og Dustin med en faktura pr. kvartal, hvor både hardware, service og forbrugs­materialer indgår, og hvor MQ har fuldstændig omkostningskontrol.

Tekst: Sara Bergqvist