Kundecase

Filippa K voksede ud af sit IT-outfit

Det internationale modemærke Filippa K var vokset fra sit IT-miljø. Med cloudbaserede Office 365 har virksomheden fundet en sikker, fleksibel og økonomisk overkommelig løsning, som gør brugernes hverdag lettere.

Med 400 ansatte var det internationale modemærke Filippa K blevet for stort til sit gamle mailsystem. Virksomheden havde brug for en samlet cloudbaseret løsning, der var let at administrere. Med den cloudbaserede Office 365 fik de en alt-i-en-løsning.

– Vi havde brug for et moderne, skalerbart, sikkert og veletableret mailsystem og en samlet Office-version til hele virksomheden. En cloudbaseret løsning, som medarbejderne har adgang til overalt, siger Rodrigo Gallardo, som er teknisk ansvarlig for Filippa K’s IT-systemer.

Større fleksibilitet med Office 365 as a Service

Formålet med et nyt IT-system var at forenkle, omkostningseffektivisere og minimere problemer. Office 365 i skyen har givet fleksibilitet – med licenser, som kan tilpasses det daglige behov.

Små og mellemstore virksomheder har meget at vinde ved at bruge denne løsning. At opbygge og administrere en IT-løsning og licenser inhouse er både kompliceret og dyrt. Det havde man indset hos Filippa K, som hyrede Dustin for at få så glat en overgang som muligt. En organiseret flytteoprydning var altafgørende. Hos Filippa K udrensede, katalogiserede og strukturerede man, så alt vigtigt indhold blev overført samlet til det nye IT-miljø.

Vigtigt at formidle fordelene internt

Rodrigo Gallardo fortæller, at det var vigtigt for IT-afdelingen tidligt i processen at forsøge at skabe intern tillid til projektet. Forandringer kan være udfordrende og komplicerede, og derfor var det vigtigt tydeligt at kommunikere fordelene ved det nye system. Medarbejderne blev også uddannet, så de allerede fra starten kunne føle sig trygge ved at bruge Office 365 og få fuldt udbytte af systemet.

– De ansattes fokusområde er deres daglige arbejde hos Filippa K, og IT-afdelingens opgave er at yde teknisk support til det arbejde. Men det kan være svært at håndtere forandringer, så derfor var det nødvendigt for os at overbevise alle om, at vi havde valgt et godt system, og så senere uddanne medarbejderne i at bruge det. Hvis et nyt system skaber flere problemer end det gamle, mister brugerne tilliden til det, og fordelene kan gå tabt, siger Rodrigo Gallardo.

Gør som Filippa K og vælg Dustin som leverandør

3 tips til en vellykket IT-migration

  • Sørg for at få standardiseret arbejdsgangene for nye brugere, så alt fungerer fra starten.
  • Informer medarbejderne om forandringerne, og hvad der forventes af dem.
  • Uddan med­arbejderne, så de bliver fortrolige med det nye IT-system.

Sådan blev det muligt

Udfordring

Filippa K havde brug for en samlet cloudbaseret løsning, der var let at administrere.

Løsning

Cloudbaseret Office 365 – en pålidelig og fleksibel løsning i skyen.

Effekt

Med et sikkert, samlet og brugervenligt IT-system sparer Filippa K både tid og penge. IT-afdelingen er blevet aflas­tet, og cloudtjenesten gør arbejdet mere fleksibelt og effektivt.

Filippa K

  • Skandinavisk modebrand, der blev grundlagt i 1993.
  • 50 butikker, 25 shop-in-shops og 700 forhandlere på verdensplan.
  • 400 ansatte med hovedkontor i Stockholm.

Tekst: Moa Thorsell  Foto: Peter Jönsson