Infrastruktur

Vis kunderne den rigtige vej

Smart applikation fra Aruba lader dig at hjælpe dine kunder – og påvirke dem til at gøre det, du helst vil have dem til

Med Aruba kan du ikke bare kortlægge kundernes adfærd. Du kan også påvirke dem via Meridian – en applikation, som taler direkte til hver enkelt kunde – uanset hvor de befinder sig.

Det har HP og Aruba gode erfaringer med flere steder i verden, og danske virksomheder kan trygt læne sig op ad de udenlandske erfaringer. De forbedrer nemlig virksomhedernes kommunikation med kunderne, hvilket igen giver gladere kunder – uanset om du sælger sko eller oplevelser, og det kan hjælpe gæster til at finde rundt f.eks. på store hoteller eller hospitaler. Det fortæller partner sales specialist i Aruba Bjarne Rasmussen.

– Et godt eksempel fra detailhandlen findes i Dubai Mall, som er et stort butikscenter, hvor app’en registrerer f.eks. via kundens mobil, at de er i nærheden. Så kan de pushe gode tilbud, når kunden passerer. Forestil dig f.eks. en café, som sender en besked til dig: ”Hov, du glemte vist din yndlingskaffe – hvis du kigger ind nu, får du en stor café latte til halv pris”. I princippet er det kun fantasien, der sætter grænser, siger han.

Bjarne Rasmussen giver også et eksempel fra San Francisco, hvor Aruba har installeret Meridian på 49’ers Stadium:

– Via app’en kan du købe din billet, den viser dig vej til den p-plads, der er tættest på dit sæde, den viser dig vej til indgangen og din plads, du kan bruge den til at bestille mad og drikke – og når du henter maden, kan den vise dig kampen på replay, hvis du gik glip af en vigtig detalje. Selvfølgelig har vi ikke mange stadions af den størrelse i Danmark, men du kan gøre det samme ved store events og koncerter, hvor du via Meridian taler direkte til kunden og hjælper dem individuelt, forklarer Bjarne Rasmussen.

22 november 2016

Tags