Ofte stillede spørgsmål

Hvornår skal jeg henvende mig til Dustins kundeservice?

Hvad kan jeg få hjælp til?

Nogle gange kan det være svært at vide, hvor du skal henvende dig med dine spørgsmål. Nedenunder kan du læse, hvad vi her i Dustins kundeservice kan hjælpe dig med, hvis du ringer til os.

Vores kundeservice besvarer købsrelaterede henvendelser via telefon, e-mail, fax, chat og breve mandag til torsdag fra kl. 8.30-16.30 samt fredag fra kl. 8.30-16.00. Vi hjælper f.eks. med at besvare spørgsmål omkring købte produkter, leveringsstatus og lignende.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os med dine spørgsmål – og hvis vi ikke kan hjælpe dig, skal vi nok sørge for at sende dig direkte hen til én, der kan. Såfremt du har en fast salgskonsulent eller Account Manager tilknyttet, anbefaler vi dog, at du tager kontakt til vedkommende, da han/hun har de bedste forudsætninger for at afhjælpe din forespørgsel.

Dustin kundeservice

Tlf. 7013 7040 eller e-mail: service@dustin.dk


Hvornår er det bedst at ringe for at minimere forsinkelser i telefonkøen?

Telefonlinjen er åben fra 8:30 til 16:30, men i løbet af frokosttid er vi kun halv bemanding. Dette kan bidrage til lidt længere ventetid end normalt i perioden fra 11:45 til 13:15.


Hvor hurtigt besvares min mail?

Vi tilstræber at besvare indkommende mails inden for 2 timer. Hvis din sag haster, er du velkommen til at kontakte os pr. telefon eller onlinechat.


Hvorfor henviser Dustins kundeservice undertiden til producenten eller et eksternt serviceværksted?

For at give vores kunder den bedste hjælp, anbefaler vi producentens egen support, da det er producenten, der er ekspert på produktet.

Når det gælder mærkevarer, såsom computere eller printere, håndterer de fleste af producenterne garantiservicen selv. De ønsker, at slutbrugeren skal kontakte deres support for at få hjælp til fejlfinding. Nogle gange kan et problem løses ved at ændre en indstilling eller lignende, og så kan du få hurtig hjælp uden at skulle indsende dit produkt til service.

I tilfælde, hvor producenten ikke kræver, at slutbrugeren skal kontakte dem for fejlsøgning, kan vi modtage produktet og videresende det til producenten eller dennes autoriserede servicepartner for reparationer og service. I så fald tager det lidt længere tid, før du har dit produkt tilbage - på grund af både forsendelse og vores håndteringstid. Da langt de fleste af vores kunder ønsker at få deres produkt tilbage hurtigst muligt, anbefaler vi derfor normalt, at du sender dit produkt direkte til producenten.


Hvem betaler for fragten til serviceværkstedet?

I mange tilfælde vil producenten sende en frankeret adresselabel, men i tilfælde, hvor producenten ikke er ansvarlig for transport, kan du altid henvende dig til os, så sender vi dig en frankeret adresselabel.


Hvad er garanti?

Garantien på produkterne i vores katalog gives af producenterne. Det er således producenterne, der bærer ansvaret for at produktet opfylder produktspecifikationerne.

Garantien dækker fejl, der er oprindeligt – og således kan spores tilbage til fabrikken og fremstilling af produktet.

En garantifejl omfatter altså fejl, som fremkom ved fremstilling, og nogle gange opdager du fejlen, første gang du bruger produktet, mens det andre gange tager lidt tid, inden fejlen opdages.


Hvad er DOA?

DOA står for ”Dead on Arrival” og er en betegnelse for produkter, der har en fejl eller mangel ved leveringen. Enkelte producenter tilbyder DOA-ombytning i stedet for den normale reparationsproces. Betingelserne for DOA-ombytning er forskellige afhængig af producent, men generelt så skal produktet anmeldes inden for en begrænset tid fra fakturadato og returneres komplet. I mange tilfælde er der også krav til, hvor meget produktet må være brugt for at tælle som en DOA.

Får jeg et nyt produkt, hvis det, jeg har købt, er i stykker ved modtagelsen?

Nej. Producenterne giver garanti på produktet, hvilket dækker fabrikationsfejl / fejl, som kan henledes til fabrikken. Den normale garantiprocedure er reparation, hvorved producenten løser fejlen på det produkt, du har købt.


Hvem afgør, om mit ødelagte produkt er DOA og skal udskiftes?

Det er altid et autoriseret servicecenter, der afgør, om produktet er DOA - og derfor bør erstattes med et nyt. Før et produkt er godkendt som DOA, skal det testes på et værksted. Vi hos Dustin kan desværre ikke garantere, at et produkt bliver betegnet DOA, da det ikke er os, der tager denne beslutning.


Hvad gør jeg, hvis jeg får et produkt, der har en fysisk skade (transportskade) ved levering?

Vi forsikrer alle varer, der afsendes fra vores lager, så hvis din pakke er blevet beskadiget under transporten mellem os og dig, kan du få hjælp. Som kunde er du forpligtet til straks og senest dagen efter modtagelsen af en leverance at foretage kontrol af varen/ydelsen samt at undersøge denne for eventuelle mangler - så det er vigtigt, at du underretter os omgående.

Man skal naturligvis ikke tage imod en forsendelse, hvor emballagen er beskadiget. Du kan allerede ved udleveringen nægte at modtage leverancen.


Jeg er blevet anbefalet det forkerte produkt af en sælger. Hvad gør jeg?

Generelt skal et produkt være uåbnet, hvis vi skal tage det retur. Så hvis vi fejlagtigt har anbefalet dig et produkt, og du ikke har opdaget fejlen, da du åbnede for det, er der risiko for, at du bliver nægtet en returnering, hvis du henvender dig til os på kundeservice først. Vi har ikke førstehåndsviden om salget - hvorfor du altid bør bede om at tale med sælgeren først, så du kan undersøge eventuelle misforståelser. Har vi givet dig forkerte oplysninger, vil vi altid tilbyde dig en returnering eller hjælpe med at finde en løsning på problemet.


Hvor skal jeg sende mine returvarer hen?

Inden du returnerer et produkt, så kontakt vores kundeservice på tlf. 7013 7040 eller service@dustin.dk. Herefter fremsender vi et returnummer samt returadressen.


Hvor henvender jeg mig for at få support?

Under ”Kontakt” finder du ”Hotline til producenter”. Her finder du en liste med kontaktoplysninger på producenternes brugersupport. Du kan også ringe til os og bede om et telefonnummer.


Hvor ligger Dustins butik?

Vi har ingen butik. Du kan enten bestille dine produkter via nettet eller telefonisk via vores kundeservice, salgskonsulenter eller Account Managers.