Fokus

Applikation med mange muligheder.

Hold møder hvor og hvornår du vil.

Kontakt os

Opdater dit mødelokale med Skype for Business

I dag behøver du ikke længere at bruge en formue på god lyd- og billedkvalitet i mødelokalet. Vi har talt med Claus Stokholm, Solutions Sales Specialist hos Dustin, om, hvordan du kan spare tid og penge ved hjælp af Microsofts Skype for Business.

Skype for Business er en videreudvikling af Lync, et program til videokonferencer og chat, som indgår i Office 365. Applikationen dækker de fleste virksomheders mødebehov, så du kan holde videokonferencer hvor og hvornår du vil. Det foregår enten vha. computerens indbyggede kamera eller via eksterne skærme og højtalere. Ifølge Claus Stokholm har de virksomheder, som satser på videokonferencer, meget at spare i både penge og tid, og så er det desuden miljøbevidst. Han fortæller, at Dustins kontor i Norge har sparet i omegnen af 500.000 kroner pr. år i flyrejser takket være Skype for Business.

– Vi bruger programmet som et kommunikationsværktøj, og det har forbedret vores hverdag. Før sendte vi e-mails eller ringede, nu kan vi chatte og foretage videoopkald ved skrivebordet, fortæller han.

Claus Stokholm mener, at flere virksomheder bør udstyre sine mødelokaler med enkelt og effektivt udstyr, som hurtigt kan tilsluttes den bærbare computer. Efterspørgslen på billigere konferenceløsninger stiger, så det er en god idé at investere i kameraer og højtalere som et supplement til Skype for Business.

Claus Stokholm mener, at flere virksomheder bør udstyre sine mødelokaler med enkelt og effektivt udstyr, som hurtigt kan tilsluttes den bærbare computer. Efterspørgslen på billigere konferenceløsninger stiger, så det er en god idé at investere i kameraer og højtalere som et supplement til Skype for Business.

  Da Skype for Business indgår i Office 365 får flere og flere adgang til det. Sats f.eks. på en konferencestation fra Polycom, der har video og lyd integreret på en smart måde. Den er lavet til at fungere med Skype for Business og tilsluttes nemt via en USB-port. Du kan desuden købe mindre webkameraer, som placeres midt på konferencebordet, for billeder i HD-kvalitet.

Til virksomheder med større budget findes mere avancerede videosystemer, som er lavet til at fungere med Skype for Business. Skype Room Systems er et komplet mødelokale med Skype for Business som platform og koster fra 100.000 kroner.

– Vi installerer en eller flere smarte touch-skærme i lokalet, og derefter kan deltagerne tilslutte sine personlige enheder. Du kan dele notater, skrive direkte på skærmen med en pen eller finger, sende filer og nemt se samtlige deltagere. Oplevelsen minder meget om et fysisk møde, fortæller Claus Stokholm.

Claus Stokholm
Solution Sales Specialist, Dustin

Se hele udbuddet fra Skype her »