Er backup kritisk for jeres virksomhed?

Når det gælder backup til disk er EMC med Data Domain førende på markedet. Data Domain porteføljen har mere end 10 år på bagen, og der er tale om et modent produkt, som man benytter som Target til backupog arkiveringssystemer.

EMC data domain har til formål at sikre en mere komplet backup, hvor man gemmer  ældre data, end man har kunnet gøre tidligere, samt at de stadig er blot få klik væk. 

Data domain

Data Domain arbejder sammen med de fleste backup applikationer, herunder Veeam, Backup Exec, NetBackup, ARCserve, Tivoli og naturligvis EMCs eget Avamar.

Data Domain tilbyder et diskbaseret Target for Backup-applikationen. Når data lander,  deduplikeres de, hvorved en meget høj grad af data kan lagres på ofte meget begrænset  plads. Samtidig undgås de spooling-udfordringer det kan give, når man kører med tape, og backup-vinduet minimeres ligeledes.

Formålet er at sikre en mere effektiv backup og være med til at reducere behovet  for bånd backup. Det kan bidrage til større effektivitet blandt medarbejderne, både i it-afdelingen, der har ansvaret for backup-pen, samt det øvrige personale, der via en mere effektiv backup procedure får nemmere og hurtigere adgang til backup. Ikke mindst øger det virksomhedens sikkerhed mod datatab, hvor bl.a. det faktum, at en løbende backup igennem hele dagen, kan sikre mod datatab. 

Så hvorfor kigge på DataDomain? 

  • Skalerbar backup og deduplikerings storage, der typisk deduplikerer med en faktor på 20-30 gange.

  • Integrerer og understøtter alle markedets primære backup- og arkiveringsapplikationer.

  • Avanceret integration til førende enterprise-applikationer som Oracle, SAP,  DB2-databaser, Microsoft Exchange- og VMware miljøer.

  • Bidrager til reducerede omkostninger til køling samt udgifter til strøm.

Hvornår er DataDomain interessant?

  • Når I har mindst 1TB backupdata.

  • Hvis I har problemer med at imødekomme fastsatte backup- / recovery krav.

  • Hvis I anvender disk til at gemme backupdata, kan deduplikering være en bedre løsning.

  • Hvis I ikke er sikre på, at jeres bånd virker, når uheldet er ude.

Har I styr på hvilke filer jeres ansatte deler?

Vores måde at arbejde på ændrer sig, og i dag vil vi gerne dele vores filer på flere enheder og med flere personer. Derfor er det nødvendigt at have en applikation, som kan tilgås, uanset hvilken platform du arbejder på. Hvad enten medarbejderne er på deres Android smartphone, iPad eller bærbare pc, skal filerne være nemt tilgængelige.

Dette har gjort, at en lang række applikationer i dag ikke kun bliver brugt til at dele  og gemme billeder, men også bliver brugt  til virksomhedsdokumenter. Med EMC Syncplicity tilbydes en platform, hvor man  dels får den funktionalitet som Dropbox m.fl. leverer, men med fuld styring fra it-afdelingen, herunder mulighed for at styre forskellige rettigheder over dokumenter.

EMC Syncplicity er i den seneste Gartner analyse kåret til den mest innovative Enterprise- fildelingsapplikation, med Enterprise  features, der giver virksomhedens it-afdeling sikkerheds- og administrationsrettigheder, langt ud over hvad der er tilgængeligt hos andre fildelingsapplikationer.

TEKST: EMC FOTO: EMC

Fordele ved Syncplicity tæller:

  • Nemt at oprette og slette brugere.

  • Simpelt at tilgå fra flere forskellige enhederog dele med en eller flere brugere.

  • Mulighed for at se, hvem der har tilgåetfilerne hvor og hvornår, inden et møde.

  • Mulighed for at give forskellige virksomheder adgang til fælles fildelingsdrev.

  • Kan være i Skyen eller på eget storagesystem.

  • Enkelt og intuitivt administrationsværktøj .

Artiklen er hentet fra Dustins Focus katalog.


Se EMC Data Domain.