Sådan fik Trustpilot et sikkert it-miljø

Med Trustpilot kan alle dele gode eller dårlige kundeoplevelser på nettet – selv har firmaet kun gode erfaringer med Dustin, der leverer hurtigt og fleksibelt.

Trustpilot er danskernes foretrukne portal, når det gælder om at dele gode og dårlige købsoplevelser. Nu er firmaet på vej ind på både det engelske og amerikanske marked – og de seneste par år har Dustin været fast it-leverandør.

Det har været en periode med voldsom vækst, oplyser TonniBuur, der er supportchef med ansvar for intern it hos Trustpilot. Han er særdeles tilfreds med samarbejdet med Dustin

– De er ikke så små, at der bliver problemer med priser, levering og den finansielle stabilitet. Og de er heller ikke så store, at vi drukner i mængden. Tværtimod har vi et godt og tæt forhold til vores faste kontakt, baseret på åben og ærlig dialog, siger han.

Rette løsning på rette tidspunkt

Siden 2011 har Dustin leveret det meste af Trustpilots infrastruktur; herunder bærbare computere, firewalls, netværksudstyr m.m. Senest er der leveret 10 bærbare til det nye salgskontor i London, og Dustin har været stærke til at foreslå den rigtige løsning i første forsøg.

– Vi flyttede til et nyt kontor i København i 2011 og havde brug for den rigtige netværksinfrastruktur. Dengang havde vi vel 25 mand, men har været i vækst lige siden. Det gav nogle udfordringer, bl.a. med udskiftning af gamle kabler, fordi kapaciteten ganske enkelt ikke var høj nok. Som regel foregår det sådan, at vi fortæller Dustin om vores behov, og de kommer med forslag til mulige løsninger. Efter en god dialog om fordele og ulemper tager vi en hurtig beslutning, siger Tonni Buur.

Frihed til at arbejde overalt

– Fleksibilitet er en vigtig del af vores hverdag, og da det meste af vores infrastruktur befinder sig i skyen – også når det gælder de strategiske støtteværktøjer – kan man om nødvendigt arbejde alle steder med en netværksforbindelse. Den fleksibilitet er meget værd i hverdagen, også fordi der hele tiden kommer nye medarbejdere til, som ikke nødvendigvis sidder på kontor, siger han.

Af samme grund bruger Trustpilot i dag kun to typer maskiner – en Lenovo til medarbejdere med et stort behov for mobilitet, og en HP Spectre til de øvrige medarbejdere. Det gør det mere enkelt for Dustin at yde en hurtig og stabil service.

Netop den hurtige respons er vigtig for Tonni Buur.

– Da Dustin kender vores infrastruktur, kan de både være proaktive og reagere hurtigt, når vi kontakter dem. Er der et teknisk spørgsmål, bliver vi hurtigt ringet op med den nødvendige hjælp, og skal vi bruge 10 nye maskiner med meget kort varsel, klarer de også det, siger han.

Trustpilot
-

Udfordring

Trustpilot oplevede voldsom vækst og søgte en pålidelig leverandør til sine interne it-løsninger.

Løsning

Hos Dustin får Trustpilot regelmæssig hjælp til alt fra forslag om rigtige løsninger på rette tidspunkt til hurtige og pålidelige leveringer af nye computere.

Effekt

Trustpilot kan midt i sin kraftige vækst stadig have fokus på kerneydelsen. Dustin sørger for at nye medarbejdere er teknisk udrustede fra første arbejdsdag.

Artiklen er hentet fra Dustins Focus katalog.

TEKST: PER GREGERSEN FOTO: CHRISTIAN ANDERSSON