En IT-partner til den offentlige sektor.

Som en af Nordens førende IT-leverandører samarbejder vi med alle kommuner og mange skoler og andre offentlige virksomheder i Danmark. Vi arbejder hver dag med at løse den type IT-udfordringer.

Vi har store kompetencer inden for den offentlige sektor.

Hvordan vi løser store udfordringer

AcadeMedia

Læs mere om, hvordan Nordeuropas største uddannelsesvirksomhed, AcadeMedia, valgte Dustin.

Læs, hvordan vi hjælper AcadeMedia »

Petter Hallman, CIO, AcadeMedia

Lemvig Kommune

Lemvig Kommune valgte Dustin som leverandør af ca. 1700 bærbare computere.

Læs mere om, hvordan vi hjælper Lemvig Kommune med Network as a Service »

Digitaliseringen bliver hverdag på skolerne i Lemvig

Randers Realskole

Randers Realskole er med sine næsten 1200 elever Danmarks største privatskole. De sidste mange år har skolen haft en aktiv strategi om at være helt i front på IT-området.

Læs mere om, hvordan vi hjælper Randers Realskole »

Jacob Jensen

Dustins Public-team

For større kunder og aftaler sørger Dustin altid for et kundeteam for at optimere kvaliteten af levering og logistik. I samarbejde med kunden sørger vi for dedikerede personer til hvert forretningsområde og afdeling.

  • Ansvarlig for klienttjenester
  • Ansvarlig for E-sourcing
  • Økonomi-, faktura- og finansansvarlig
  • Kundeansvarlig og forretningsorienteret projektleder Key Account Manager
  • Indkommende ordre-/bestillingsteam, dedikerede sælgere på egen linje for bestilling over telefon, e-mail, fax, web og online
  • Leveringsaftale- og informationsansvarlig
  • Back Office Support-team, support, service, retur- og garantisager
  • Funktionsansvarlig for web- og startside
  • Logistik-, leverings- og serivce-team (Dustin-lageret i Rosersberg)
  • Ansvarlig for kvalitet, miljø og etik
  • Produktspecialistteam, som er dedikeret på samtlige produktområder

Effektiv distribution

Vores logistikløsning bygger på vores skræddersyede logistikcenter på 20.000 kvadratmeter i Rosersberg. Vi leverer mere end 1,5 millioner pakker hvert år fra vores lager, og 98% af dem når ud til kunderne dagen efter deres bestilling.

Nøglepunkter:

  • Over 5000 leverancer pr. dag
  • ~ 120 medarbejdere 3/4 af alle bestillinger er straks tilgængelige for levering
  • Over 97% leverancepræcision

Distributionsproces



1. Bestilling online

Leveringsstatus fremgår tydeligt



2. Pluk- og pakning

Håndterer 15.000-18.000 produkter hver dag



3. Konfiguration

Konfigurationstjenester som afemballering, image loading og DEP



4. Transport

Over 90% af leverancerne ankommer dagen efter bestilling



5. Returnering

Returnering med sikker sletning, genbrug eller videresalg

Avancerede tjenester og løsninger

Takket være opkøb af en række virksomheder i Norden og Nederlandene, som har specialiseret sig inden for netværk, sikkerhed, storage, licenser, IT-drift, mobilitet, print og klienter, kan vi tilbyde totalløsninger fra hardware til kundeunikke tjenester.

Takket være opkøb indgår spidskompetencer fra DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, ITaito, JML-System, Norriq, Purity IT, Resolute, Saldab IT og Vincere Groep i Dustin-familien. Visse er under deres eget varemærke, andre er en integreret del af Dustin.

Dustin har modtaget Danish Cloud Community's kvalitets- og certificeringscertifikat, der er din garanti for, at vi opfylder branchens højeste krav til sikkerhed og kvalitet.


Læs mere om vores tjenester og løsninger »

Nemmere IT: indkøb, fakturering, licenshåndtering og support

Sammen med en række smarte tillægstjenester, som EDI, licenshåndtering, finansieringsløsninger samt en førsteklasses support og kundeportal, kan vi tilbyde dig en meget nemmere IT-hverdag.

Læs mere om nemmere IT for store virksomheder »

Finansiering

Leje eller rammeaftale. Et omkostningseffektivt alternativ til kontantkøb.

For de fleste virksomheder er det brugen, ikke ejerskabet, af IT-udstyret, som giver virksomheden værdi. Samtidigt skal virksomhedens penge være tilgængelige for investeringer, som kan give afkast på både kort og lang sigt.

Det er blandt andet derfor, mange virksomheder vælger at leje sit IT-udstyr hos os i stedet for at købe det kontant. At leje er omkostningseffektivt, eftersom det både sparer tid og penge.

Hos Dustin kan du finansiere alle dine indkøb - fra hardware og software til tjenester og løsninger. Afhængigt af dine indkøb i løbet af et år, tilbyder vi to finansieringsmuligheder:

Lejeaftale


Hvem?

For alle, der ikke vil eje sit IT-udstyr.

Hvordan?

Du ansøger om en lejeaftale, når du er gået til kassen på dustin.dk. Du vælger, om du vil leje i 24 eller 36 måneder. Efter godkendt kredittjek modtager du en e-mail med en lejeaftale, der skal underskrives. Alt er klart i løbet af et minut.

Hvorfor?

Du skal ikke lægge et kontantbeløb, og din lejeaftale påvirker ikke virksomhedens øvrige kreditter, så du kan bruge bankens kredit til andre investeringer. Nemmere administration, da alle indkøb samles i én aftale. Overblik over omkostningerne med én faktura pr. betalingsperiode. Du beholder likviditet og soliditet.

Bagefter?

Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde. Du kan også vælge at fortsætte lejen af udstyret eller købe det til på det tidspunkt aktuel markedsværdi.

Rammeaftale


Hvem?

For alle vores kunder, der finansierer minimum 300.000 DKK pr. år.

Hvordan?

Din virksomhed tegner en aftale med en aftalt grænse, som sættes over 6 måneder, finansiering på 24 eller 36 måneder. Samtlige bestillinger samles og startes pr. kvartal.

Hvorfor?

Ud over de fordele, en lejeaftale tilbyder, giver en rammeaftale også nemmere administration takket være færre fakturaer, som skal håndteres (fakturering sker én gang pr. kvartal). Bedre cashflow og kredittid.

Bagefter?

Efter aftaletiden kan du vælge at aflevere udstyret tilbage eller udskifte det til nyt. Det gamle udstyr anonymiseres, slettes og genbruges/genvindes på en miljøvenlig og certificeret måde.

Relaterede artikler

Enklere indkøb med EDI

I dag er der faktisk ingen grund til at håndtere fakturaer og ordreinformation i papirformat eller via e-mail. Lad i stedet indkøbssystemet kommunikere direkte med Dustins system. Så får du en enklere ordre- og fakturahåndtering – og bedre kontrol.

Skær omkostningerne ned med den rigtige licensstyring

Abonnementstjenester i skyen bliver mere og mere udbredte. Det har mange fordele, men desværre løser det ikke alle udfordringerne omkring licensstyring for store virksomheder. Der er stadig en del installerede licenser at holde styr på, og der er stor risiko for, at man betaler for noget, man ikke bruger.

Ny storaftale til Dustin inden for avancerede IT-tjenester

Dustin har vundet et udbud fra den norske public om cloud-baserede tjenester i form af backup og lagring hos den norske public service-organisation NRK – en aktør, der stiller store krav til intelligente, tekniske løsninger med høj sikkerhed.

Lidt fakta om os

  • Vi er en af Nordens førende IT-forhandlere af produkter, tilhørende tjenester og løsninger, med forretning i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Nederlandene
  • 34 års erfaring i branchen
  • Spidskompetencer fra Vincere Groep, ITaito, DAV Partner, Core Services, Commsec, Idenet, IKT Gruppen, JML-System, Norriq ICS, Purity IT, Resolute og Saldab IT indgår i Dustin-familien
  • Over 250.000 IT-produkter fra over 900 producenter
  • Dustin har et strategisk samarbejde med de 7 største IT-leverandører i Norden
  • Vi sender ca. 5000 kolli pr. dag og over 95% leveres dagen efter bestilling
  • Over 60 specialister fordelt på 20 områder står klar til at hjælpe dig
  • Vi har et samarbejde med alle kommuner i Danmark
  • Dustin har ISO-certificering 9001, 14001, OHSAS 18001 og AFS samt topcertificeringer inden for bl.a. Apple, Dell, Cisco, VMWare, Citrix, Fortigate, HP, HPE og Microsoft

Med Dustin kan du føle dig tryg takket være en stærk etisk kode og initiativer på bæredygtighedsområdet.

Ansvarlig produktion

Mål: 100% af vores leverandører, hvor den totale købsvolumen overstiger 200.000 kroner eller modsvarende pr. år, skal opfylde punkterne i Dustins Code of Ethics for leverandører.

Reduceret klimapåvirkning

Mål: Vi skal reducere vores klimapåvirkning med 40% til år 2020 sammenlignet med 2014/15.

Ansvarlig brug af ressourcer

Mål: Vi skal have taget 140.000 solgte produkter retur i år 2020.

Forretningsetik og korruption

Mål: 100% af vores forretningsområder skal gennemgå en risikobedømning med henblik på forretningsetik og korruption. 100% af de rapporterede sager skal der følges op på.

Mangfoldighed og ligestilling

Mål: Hvert køn skal senest i år 2020 være repræsenteret med mindst 40% i hele organisationen.

Ansvarlig brug af ressourcerne

Computere, mobiler og andre IT-produkter, som vi tager retur, og som kan bruges, får ofte et nyt liv hos andre virksomheder, på skoler eller hos privatpersoner. Produkter, der ikke fungerer, genanvendes på en ansvarlig måde.

Returnering

Genanvendelse af elektronik tager hensyn til miljøet og er lønsom for virksomheder. Derfor har Dustin udviklet en returtjeneste, hvor vi giver gamle IT-produkter mulighed for et nyt liv. Tjenesten har fordoblede antallet af returnerede produkter sidste år, og indtil videre er 64.288 produkter taget retur siden 2014/15.

Miljø og bæredygtighed

Som en af de førende IT-leverandører i Norden har vi mulighed for at bidrage til en bæredygtig samfundsudvikling; økologisk, økonomisk og socialt. Trin for trin arbejder vi på at reducere vores egen, vores kunders og leverandørers påvirkning af klima og mennesker.

En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav.
Læs vores bæredygtighedsrapport »

Etik

Vores vision er at være kundens førstevalg samt at sætte standarden for effektiv IT. For at være en pålidelig virksomhed arbejder vi løbende på en etisk og ansvarlig måde med en åben og transparent dialog med vores interessenter.

En vigtig satsning hos os er de fabriksinspiceringer, vi gennemfører, både blandt de fabrikker, som producerer Dustins egne produkter, men også for at sikre, at vores leverandører opfylder vores krav.

Læs vores Code of Ethics her »

Relaterade artiklar

Inspektion skaber bedre arbejdsforhold

Med inspektioner vil Dustin sikre, at alle produkter, som lanceres under virksomhedens eget varemærke, er produceret ansvarligt og på en etisk forsvarlig måde. Indsatsen har allerede ført til, at fem fabrikker i Kina har forbedret deres arbejdsforhold.

Sådan genbruges teknologien

I Sverige skrottes dagligt så mange computere, at hvis de blev stablet ovenpå hinanden, ville de være højere end verdens højeste bygning, Burj Khalifa. Det vil virksomheden Inrego lave om på ved at istandsætte og videresælge det kasserede IT-udstyr.

Sådan kan IT-branchen blive bedre til inkludering

I computerens barndom var de fleste programmører kvinder. Og de første rumrejser blev muliggjort af kvindelige programmører. På trods af det er IT-branche i Skandinavien, som generelt er mandsdomineret. At ændre på det og gøre branchen mere inkluderende har mange fordele. Tænk for eksempel over følgende

Rammeaftaler

Som repræsentant for myndighed, region, kommune eller skole kan du benytte en lang række offentlige rammeaftaler, som enten er tegnet direkte med Dustin eller med forskellige producenter.

SKI 50.40 Computere & Tilbehør

Et bredt udvalg af standard computere, Bærbare og stationære computere samt standard tilbehør. Forpligtende aftale for kommuner og staten, frivillig aftale for størstedelen af offentlige myndigheder.
Læs mere »

SKI 02.06, delaftale 2. Standard software-kompatibelt med Microsoft-platform

Mere end 100.000 varenumre indenfor standardsoftware til Microsoft platformen fra alle betydende producenter. Frivillig aftale for alle offentlige kunder.
Læs mere »

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig.